بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر باید تدریجی باشد

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با ساختمان آنلاین گفت: این ساختمانها برای ایمن‌سازی نیاز به تخلیه ساکنان و سپس اسکان دهی آنها را دارد و در فاز بعدی باید مسایل حقوقی وقانونی آنها را مرتفع کرد.

وی همچنین درباره برخی اظهارنظرهای گفته شده مبنی براینکه یکی از موانع ایمن سازی این ساختمانها،نقص قانون است و برای رفع این مشکل لازم است که نواقص قانونی مرتفع و قانون جدید وضع شود اظهار داشت: اینکه قوانین مربوطه در این زمینه نقص دارند و شهرداری به دلیل اینکه ضابط قضایی نیست نمی تواند این ساختمانها را پلمپ کند هیچ کدام قابل انکار نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گفت: اما آنچه که شهرداری تهران می تواند انجام دهد ارایه آموزشهای لازم به ساکنان این واحدها است و سپس در فاز بعدی لازم است که پیگیری حقوقی و قانونی برای دفع خطر از این ساختمانها به صورت تدریجی انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: به عنوان  مثال ساختمان آلومینیوم از جمله ساختمانهایی است که در رده پر خطر قرارمی گیرد و نیاز به ایمن سازی دارد اما پرسش این است که مگر امکان دارد که کسب و کارها و مغازه ها را تعطیل کنیم؟

وی با یادآوری این موضوع که شهرداری در این زمینه هیچ قدرت قانونی ندارند اذعان داشت: باید با تدبیر،عقلانیت،برنامه ریزی و مشارکت مالکان و با اتکاء به سیاست های تشویقی نسبت به بهسازی و ایمن سازی این نوع واحدها اقدام کرد.

تشکری هاشمی تاکید کرد: شهرداری صلاحیت برخورد سلبی با این معضل را ندارد.باید سیستم قضایی به این موضوع ورود پیدا کند،گزارشهای مستمرتهیه شود و به خصوص وزارت کار که مسوولیت مرتبط با نظارت بر کسب و کارها را دارد ،به این موضوع  ورود پیدا کند وقطعا شهرداری و شورای شهر تحت عنوان سیاستهای حمایتی،تلاشهای متعددی برای هموار کردن مسیر ایمن سازی این ساختمانها فراهم خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا