مجله خبری

انتقاد نماینده مجلس از طرح های مسکن دولت

انتقاد نماینده مجلس از طرح های مسکن دولت

گسترش نیوز- با اشاره به برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش وام خرید مسکن و تحریک تقاضا در بازار مسکن، ‌اظهار کرد: در حال حال حاضر در بازار مسکن تقاضای بالایی داریم اما شرایط برای ورود این تقاضاها به بازار وجود ندارد.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور کمبود داریم، افزود: تقاضا برای مسکن در کشور بالاست که باید شرایط عملاتی شدن آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که سطح خدمات ارائه شده در بازار مسکن با جامعه هدف تناسب ندارد، تصریح کرد: در این شرایط باید تقاضا را به گونه‌ای تحریک کنیم که بتوانند وارد بازار مسکن شوند. به عبارت دیگر تسهیلات بانکی باید متناسب با توان درآمدی جامعه هدف باشد، در این صورت می‌توانیم شاهد ورود موثر تقاضا به بازار مسکن باشیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: درحال‌حاضر بهترین راهکار این است که تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت شده و در مدت طولانی‌تر بازپرداخت شود.

رضایی کوچی با اشاره به این‌که قشر متوسط به بالای جامعه مشکلی برای تامین مسکن ندارند، گفت: وام‌های کنونی خرید مسکن با توجه به رقم اقساط ماهانه بالا بیشتر برای همین قشر مناسب است.

وی با تاکید بر این‌که جامعه هدف تسهیلات بانکی باید دهک‌های پایین و افرادی باشند که به‌دنبال واحدهای ۱۰۰ متری هستند، افزود: قشر متوسط و رو به پایین جامعه با تسهیلات بانکی کنونی و برنامه‌های موجود دولت و وزارت راه و شهرسازی نمی‌توانند خانه دار شوند.

 

منبع: تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا