مجله خبری

الزامات کاهش قیمت مسکن در ۶ماهه آینده

ساختمان آنلاین؛ صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آینده بازار مسکن، گفت: متأسفانه دولت عملا بازار مسکن را به حال خود رها گذاشته و به جای اقدامات اساسی و زیربنایی برای مدیریت بازار، به دنبال طرح های تبلیغاتی مانند افزایش تسهیلات 400 میلیونی است.

عوامل و الزامات مدیریت بازار مسکن؛ دولت باید نقدینگی را به سمت تولید مسکن هدایت کند

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت بازار مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون نظام عرضه و تقاضا، قیمت مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده تولید مسکن و هجوم نقدینگی و رویکرد سرمایه نسبت به بازار است، حال دولت برای ثبات بخشی به بازار باید نسبت به مدیریت و ساماندهی هر یک از این عوامل اقدام کند، از طرف دیگر دولت باید نقدینگی را به سمت تولید مسکن هدایت کند.

بدری افزود: دولت باید به سمت کنترل بازار مسکن و حوزه های مرتبط و وابسته مانند بازار مصالح ساختمانی برود، در شرایط کنونی قیمت هر کیلو میلگرد به حدود 15 هزار تومان رسیده است. این موضوع واضح و مبرهن است که وقتی که قیمت تمام شده تولید مسکن افزایش یابد، به تبع آن قیمت ها در بازار نیز بالا می رود.

قانون مالیات بر عایدی سرمایه مولفه اصلی در مدیریت بازار مسکن

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از مولفه های اصلی در مدیریت بازار مسکن در 6 ماهه دوم سال جاری و سال 1400، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است، این قانون تا حدودی می تواند بازار را از دلال بازی و سفته گری خارج کند، از این رو این مسئله موجب کاهش تلاطم و آشفتگی بازار مسکن خواهد شد.

روند افزایشی قیمت مسکن به دلیل اشباع قیمت‌ها آهسته تر شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها، روند افزایشی قیمت مسکن در چند ماه اخیر به دلیل اشباع قیمت‌ها آهسته تر شده است، حال به نظر می رسد که بازار مسکن در ماه های آینده در صورت مدیریت بازار مصالح و کنترل دلالان به ثبات و آرامش خواهد رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا