مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

امضای اولین قرارداد برای ساخت واحدهای مسکونی اقتصادی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: اولین قرارداد برای ساخت مسکن اقتصادی را منعقد می‌کنیم و زمین مناسب برای ساخت ۲۰ هزار واحد تأمین شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در نشست خبری با اشاره به اینکه مسکن‌های اقتصادی نیاز کشور است، گفت: بخشی از آمارها را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم قشر جامعه جوانان که در شرف ازدواج هستند به طور ویژه‌ای آسیب می‌بینند. میانگین سن ازدواج در مردان به ۳۰ سال رسیده و در استان‌های تهران و البرز حتی از این عدد نیز بیشتر است که پس‌از بررسی‌های صورت گرفت یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث این اتفاق می‌شود، بحث تأمین مسکن است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در ادامه تاکید کرد: در تورم قیمت مسکن، یک جوان یا زوج جوان حتی اگر هر دو نفر نیز شاغل باشند تأمین و حفظ مسکن برایشان کار ساده‌ای نیست. بیش از ۲ سال ما مدل‌های مختلفی از مسکن را مورد بررسی قرار دادیم تا به طرحی برسیم که زوج جوان به صورت مالک بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی گفت: اولین قرارداد برای ساخت مسکن اقتصادی را منعقد می‌کنیم و زمین مناسب برای ساخت ۲۰ هزار واحد تأمین شده است.

باقرپور در ادامه خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن را به سمت واحدهای ویلایی یک طبقه سوق دادند تا هزینه‌های ساخت را کاهش دهند. در حال حاضر سیمان، فولاد، بیمه، عوارض، دستمزد افزایش می‌یابد و تورم ساخت و ساز در محدوده ۱۶۰ درصد است که حدود چهار برابر تورم عمومی را شامل می‌شود.

وی گفت: اگر ما به سمت کوچک متراژ رفته‌ایم به این دلیل است که مسکن گران تمام می‌شود؛ زیرا هزینه ساخت بالا رفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا