مجله خبری

افزایش ۷ درصدی قیمت مسکن در تهران

افزایش ۷ درصدی قیمت مسکن در تهران

گسترش‌نیوز: بعد از سه ماه ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن، گزارش آذر ماه دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه از افزایش قیمت‌ها در مناطق ۲۲ گانه پایتخت خبر می‌دهد.
این گزارش که به صورت ماهیانه وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می‌دهد میانگین نرخ مسکن در آخرین ماه پاییز را ۱۳ میلیون ۴۷۴ هزار تومان اعلام کرده است؛ این درحالی است که این رقم در آبان‌ماه ۱۲ میلیون و ۶۱۷هزار تومان اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش تعداد معاملات ثبت شده در آذرماه افزایش قابل توجهی نسبت به ماه گذشته داشته است و به رقم ۹ هزار و ۶۴۴ ثبت خرید و فروش خانه در پایتخت رسیده است؛ این رقم در آبان ماه امسال ۴ هزار و ۶۸ معامله مسکن بود.

بر اساس جدیدترین گزارش وزارت راه از بازار مسکن، نرخ گران‌ترین منطقه در تهران مثل ماه‌های گذشته به منطقه یک رسیده است با این تفاوت که در آذرماه امسال نرخ خانه در این منطقه در هر متر مربع نسبت به ماه گذشته بیش از ۵ میلیون تومان افزایش نرخ داشته است و اکنون در هر متر مربع ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هم چنین بر اساس این گزارش ارزان‌ترین معاملات در پایتخت در منطقه ۱۸ شهر تهران با میانگین نرخ هر متر مربع ۶ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان معامله شده است که البته نسبت به ماه گذشته خود افزایش نرخ حدود ۴۰۰ هزار تومانی را در هر متر مربع تجربه می‌کند.

در منطقه ۵ تهران که معمولا بیشترین معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص می‌دهد، با افزایش نرخ یک میلیون تومانی نسبت به ماه قبل مواجه هستیم و خانه در این منطقه در هر متر مربع به میانگین قیمتی ۱۵ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان رسیده است.

در این ماه بیش از هزار و ۴۹۶ معامله خرید و فروش مسکن ثبت شده است که نسبت به رقم ۶۲۵ معامله در آبان امسال از رشد ۲۰ درصدی معاملات در این منطقه از پایتخت خبر می‌دهد.

 

منبع:اقتصاد نیوز

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا