راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

شاکری: لیست بانک‌ها و شرکت‌های محتکر کننده مسکن باید منتشر شود

به گزارش ساختمان آنلاین: اقبال شاکری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص میزان اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: امروز در حال بررسی قصه بی غصه مسکن هستیم، متاسفانه دولت قبل با گره زدن همه مسائل به خارج از کشور باعث عقب ماندگی کشور در اکثر حوزه ها به ویژه در خصوص مسکن شد، وزیر راه و شهرسازی گذشته ساخت مسکن را مزخرف می دانست و حتی در طول این دوره حتی یک واحد مسکونی برای مردم ساخته نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز شاهد انباشت ۱۰ میلیون نیاز مردم در حوزه مسکن هستیم، مجلس در قانون جهش تولید مسکن، دولت را مکلف کرد تا سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. امروز بانکها و برخی شرکتهای دولتی وظایف خود را رها کرده و به احتکار مسکن می پردازند، وزارت راه و شهرسازی باید لیست واحدهای احتکار شده را از سوی بانکها و این شرکتها منتشر کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دستگاه هایی که زمین در اختیار دارند و برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نمی دهند باید معرفی شوند، قانون اخذ مالیات از خانه های خالی در حال پاس کاری می باشد، انتظار می رود در بودجه ۱۴۰۱، ۲.۵  میلیون واحد خالی شناسایی و به بازار عرضه شود. حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن و زیرساختهای آن نیاز است.

شاکری در پایان تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی وظیفه سنگینی برای نظارت بر اجرای ساخت این واحدهای مسکونی برعهده دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا