مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

دریافت کدرهگیری در هر قرارداد اجاره مسکن ضروری است

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از موجران و مستاجران تهرانی خواست برای ثبت قراردادهای جدید اجاره به سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور (srem.mrud.ir) مراجعه کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: دریافت کدرهگیری در هر قرارداد اجاره ضروری است و برای دریافت کد رهگیری هیچ بنگاه معاملات املاک در سراسر کشور حق گرفتن مبلغ مجزایی را ندارد همچنین موجران و مستأجران می توانند بدون مراجعه به بنگاه های مشاور املاک خودشان مستقیماً از این سامانه کد رهگیری را دریافت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مستأجرانی که قبلاً کد رهگیری بابت قرارداد اجاره دریافت کرده اند، می توانند برای وام ودیعه مسکن به مبلغ 200 میلیون تومان در شهر تهران به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند.

جنتی در پایان گفت: شهروندان صاحب ملک نیز می بایست جهت خود اظهاری اقامتگاه و املاک تحت مالکیت خود به سامانه اصلی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است داشتن ثبت اظهارنامه تا دو عدد ملک در تهران و یک شهر دیگر مشمول مالیات نخواهد بود اما عدم ثبت به منزله خانه خالی تلقی می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا