بورس و بازارمجله خبری

ردپای سرمایه‌‌گذاران در بازار اجاره مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   بازار مسکن پایتخت هرگاه با افزایش تعداد فایل‌‌های رهن کامل روبه‌رو می‌شود، نشان‌دهنده حضور بیش از پیش سرمایه‌‌گذاران ملکی است که پس از خرید آپارتمان مسکونی، نسبت به عرضه آن در بازار اجاره در قالب «رهن کامل» اقدام کرده‌‌اند تا کسری بودجه خود را جبران کنند. این در حالی است که در هفته‌های اخیر خریدهای سرمایه‌‌ای ملک به شکل «رهن و اجاره» نیز در بازار عرضه می‌شوند.

10

درباره علت رایج شدن این پدیده در بازار املاک، واسطه‌ها مدعی هستند که با توجه به افزایش قابل توجه ارزش اجاری املاک در سال جاری، اغلب این شرایط برای مالکان فراهم است که علاوه بر تامین چند صد میلیون تومان کسری نقدینگی خود برای تکمیل پرداختی معامله ملکی، می‌توانند از مستاجر خود مبلغی را نیز به عنوان اجاره ماهانه طلب کنند.به این ترتیب در روزهای اخیر که تعداد فایل‌‌های رهن کامل رشد قابل توجهی پیدا کرده است، با دانستن این واقعیت که گروهی از سرمایه‌‌گذاران ملکی از گزینه «رهن و اجاره» برای تامین کسری خود و در عین حال پرهیز از خالی نگه داشتن ملک برای جلوگیری از پرداخت مالیات خانه‌های خالی استفاده می‌کنند، به نظر می‌‌رسد خریدهای سرمایه‌‌ای افزایش قابل توجهی پیدا کرده است؛ چراکه از ابتدای تیر ماه تاکنون هم تعداد آپارتمان‌‌های عرضه شده به شکل رهن کامل و هم فایل‌‌های رهن و اجاره به‌طور ملموس افزایش یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا