مجله خبریبورس و بازار

اجاره‌ خانه در تهران چند بود؛ چند شد؟

میانگین اجاره‌بهای ماهانه هر متر مربع مسکن معمولی و مصرفی (بر حسب تبدیل کل اجاره‌بها به اجاره‌بهای ماهانه)، در سال ۹۶ در منطقه ۵ تهران معادل ۳۰‌ هزار تومان بوده است. این میزان در منطقه ۹ حول و حوش ۲۰‌ هزار تومان و در منطقه ۲۲ حدود ۲۰‌ هزار و ۲۰۰‌ هزار تومان بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، هم‌اکنون و براساس اطلاعات قیمتی درج شده در فایل‌های موجود بازار اجاره این میزان در منطقه ۵ (در محله‌های معمولی و پرتقاضا مثل بلوار فردوس) برای آپارتمان‌های کم‌سن به مترمربعی حدود ۲۹۰‌ هزار تومان رسیده است. در منطقه ۹ برای موارد مشابه به ۲۶۰‌ هزار تومان و در منطقه ۲۲ به حول وحوش ۲۷۰‌ هزار تومان رسیده است. این اعداد نشان‌دهنده کم شدن محسوس فاصله اجاره‌بها بین این مناطق هستند.

هم‌اکنون متوسط اجاره‌بهای ماهانه هرمترمربع مسکن معمولی استیجاری در منطقه ۱۲ شهر تهران(منطقه مرکزی پایتخت که می‌توان از آن به عنوان تهران‌قدیم نیز یاد کرد) به ۲۵۰ تا ۲۶۰‌ هزار تومان رسیده است.

این کاهش فاصله منطقه‌ای اجاره‌بها در شرایطی رخ داده است که امسال بازار اجاره پایتخت، تورم کمتری نسبت به بازار اجاره دو سال قبل تجربه می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی که دو سال گذشته به طور متوسط در هر سال اجاره‌بها در تهران حول و حوش بیش از ۴۰‌ درصد رشد کرد و در برخی از ماه‌ها حتی از ۵۰‌ درصد نیز فراتر رفت اما امسال تورم تابستانی اجاره مسکن نسبت به تابستان پارسال حول و حوش ۳۰‌ درصد بوده است.

این موضوع تحت‌تاثیر کاهش قیمت مسکن به دنبال آرامش تابستانی بازارهای موازی و همچنین سرریز شدن ظرف رشد قیمت در بازار اجاره به دلیل ناتوانی مالی مستاجرها برای ثبت مجدد قله‌های تورمی در این بازار، رقم خورده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا