مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

اجاره خانه‌های دلاری در بازار مسکن رو به افزایش است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پدیده درخواست اجاره بهای دلاری در بازار مسکن گفت: دولت و دستگاه های نظارتی مانع عقد قرارداد خارج از عرف شوند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از بازار، عبدالجلال ایری، با اشاره به گسترش اجاره خانه‌های دلاری گفت: بازار اجاره بهای املاک مسکونی در سایه خلاء‌های نظارتی و نبود برنامه‌ مدون دستگاه های دولتی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است به حدی که اخیراً به دلیل نوسانات ارزی و گرانی دلار، برخی از مالکان به ویژه در مناطق شمالی تهران درخواست اجاره بهای دلاری می کنند!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته شاهد اتفاقات عجیبی در بازار اجاره بها همچون اجاره پشت بام و خانه های اشتراکی بودیم و هم اکنون نیز شاهد درخواست اجاره دلاری در بازار مسکن هستیم که واقعا تاسف آور است. لذا دستگاه های نظارتی از هم اکنون که این شیوه در کشور تسری پیدا نکرده جلوی آن را گرفته و عقد قراردادهای خارج از عرف و دلاری را علی رغم توافق موجر و مستاجر در بنگاه های معاملات ملکی ممنوع کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی کمیسیون عمران مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی به هیات رئیسه مجلس ارسال خواهد شد. این طرح تا حدودی به بازار آشفته اجاره بها مسکن، سامان می دهد اما کنترل نوسانات اقتصادی و بازارهای دیگر از جمله موارد بسیار ضروری بوده و تاثیر آن نیز بر بازار ملک اجتناب ناپذیر است لذا تا زمانی که این طرح به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان نرسیده دولت باید احساس مسئولیت بیشتری کرده و جلوی ورود پدیده های جدید را در بازار مسکن بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا