بورس و بازارمجله خبری

کارگران با چالش گرانی اجاره‌بها رو به رو هستند

به گزارش ساختمان آنلاین:  اصغر برشان با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از دستمزد نیروی کار، صرف اجاره مسکن می شود، گفت: انتظار این بود که دولت هرچه سریعتر برای مسکن کارگران که بخش زیادی از دستمزد را می بلعد، چاره اندیشی کند، اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و کارگران همچنان نگران اجاره مسکن و زندگی حداقلی هستند.

وی با انتقاد از تعدد وعده های غیرعملیاتی در دولت ها گفت: آقایان دائم اعلام می کنند که سالانه یک میلیون مسکن می سازند و بحران کمبود مسکن حل می شود، در حالی که این عدد بزرگ نشان می دهد هیچ منطقی پشت سیاست گذاری های دولت سیزدهم وجود ندارد.

دبیر اجرایی خانه های کارگر استان اصفهان با بیان اینکه اگر دولت بخواهد قوطی کبریت هم بسازد، سالانه نمی تواند یک میلیون بسازد، گفت: آقایانی که ادعای ساخت سالی یک میلیون مسکن را مطرح می کردند، آیا می دانند مسکن نیازمند هماهنگ کردن چه گزینه هایی است و امکان اینکه آن ها را کنار هم بنشانند تا مسکن ساخته شود، چه اندازه مشکل و دردسرساز است؟

وی با اشاره به اینکه دولت اعلام کرد مسکن ملی را در اختیار جوانان، زنان سرپرست خانوار و محرومان قرار می دهد، گفت: مگر یک زن سرپرست خانوار یا کارگر حداقل بگیر، چقدر درآمد دارد که بخواهد ماهیانه ۵ تا ۹ میلیون تومان قسط وام مسکن را بدهد؟

برشان با اعلام اینکه مصوبه دستمزد شورای عالی کار حداقل دستمزد را پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده است، گفت: کارگر یا حقوق بگیر با این درآمد، کجا می تواند ماهیانه چند میلیون تومان قسط بدهد؟

وی با یادآوری اینکه تامین مسکن تنها با آورده قابل توجهی ممکن است، گفت: کدام کارگر، زن سرپرست خانوار یا محرومی را سراغ دارید که ۳۰۰ میلیون تومان پس انداز داشته باشد تا بتواند آن را به عنوان آورده اولیه در اختیار دولت قرار دهد یا به مدت ۲ سال ماهیانه عدد قابل توجهی را به حساب دولت واریز کند؟

دبیر اجرایی خانه‌ کارگر استان اصفهان با یادآوری اینکه در مدت کمتر از سه سال، قیمت مسکن از متری دو میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: مگر دستمزد کارگر پنج برابر شده که بتواند مطابق با افزایش تورم، مسکن خریداری کند؟

وی با اعلام اینکه بسیاری از کارگران در حاشیه های شهر و در خانه های کلنگی در حال تخریب زندگی می کنند، گفت: کارگر آنقدر درآمد ندارد که حتی خانه خود را بهسازی کند، در این شرایط چه انتظاری داریم که کارگران به زندگی متوسط یا حتی حداقلی بیندیشند؟

ایلنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا