بورس و بازارمجله خبری

اجاره‌های نجومی در بازار مسکن پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین:  براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نرخ رشد اجاره‌‌بها در شهر تهران در آبان‌ ماه امسال نسبت به آبان سال 1399 رشد 51.6 درصدی را ثبت کرده است.

بررسی‌ ها نشان می‌ دهد این رقم بالاترین نرخ رشد اجاره‌ بهای مسکن در شهر تهران از فروردین سال 1393 است. طبق گزارش مرکز آمار ایران در کل مناطق شهری میزان افزایش قیمت اجاره در آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته 54.9 درصد است.

همچنین نسبت به فصل قبل 23 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 63.7 درصد افزایش داشته است. همچنین بررسی قیمت اجاره در معاملات بازار نشان می دهد که قیمت اجاره در کلان شهرها حتی تا بیش از 70 درصد و برای اجاره ویلا بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

رهن و اجاره آپارتمان‌های ۶۵ تا ۲۵۰ متری در برخی محله‌های پایتخت با اجاره ماهانه‌ای بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان امکان‌پذیر است.

در زعفرانیه یک واحد ۶۵ متری نوساز را می‌توان ماهانه با ۱۵ میلیون و ودیعه ۲۰۰ میلیونی اجاره کرد.

در آجودانیه یک واحد ۸۳ متری با عمر بنای ۱۵ سال را با ودیعه ۳۰۰ میلیونی و ماهانه ۱۴ میلیون تومان می‌توان رهن و اجاره کرد. در نارمک نیز یک آپارتمان ۱۳۵ متری را با اجاره ماهانه ۱۰ میلیون و ودیعه ۲۰۰ میلیونی آگهی کرده‌اند.

در شهرک غرب یک واحد ۲۰۰ متری با عمر بنای ۲۰ سال را ماهانه با ۳۰ میلیون و ودیعه ۳۰۰ میلیونی، در ولنجک یک آپارتمان ۱۲۵ متری، ۱۲ ساله را با همین مبلغ و در میرداماد هم یک واحد ۱۱۴ متری با عمر بنای بیش از ۳۰ سال را ماهانه ۳۰ میلیون و با ۲۰۰ میلیون ودیعه، رهن و اجاره می‌دهند.

همچنین در سعادت آباد برای رهن و اجاره یک واحد ۱۶۵ متری باید ماهانه ۲۱ میلیون و ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت. در جردن نیز یک واحد ۲۵۰ متری با عمر بنای ۲۵ سال را ماهانه ۲۰ میلیون و ودیعه ۳۰۰ میلیونی برای رهن و اجاره آگهی کرده‌اند.

در قیطریه هم یک آپارتمان ۸۹ متری را می‌توان ماهانه با ۲۰ میلیون و ودیعه ۲۰۰ میلیونی، رهن و اجاره کرد.

در قیطریه هم یک آپارتمان ۸۹ متری را می‌توان ماهانه با ۲۰ میلیون و ودیعه ۲۰۰ میلیونی، رهن و اجاره کرد.

 

بازار اجاره بها در پایتخت
محدوده متراژ سن بنا  اجاره بها (تومان) مبلغ ودیعه (تومان)
ولنجک 125 متر 12 سال 30 میلیون تومان 300 میلیون تومان
تجریش – رفعت 107 متر 15 سال 15 میلیون تومان 300 میلیون تومان
سعادت آباد 165 متر 10 سال 21 میلیون تومان 200 میلیون تومان
شهرک غرب 200 متر 20 سال 30 میلیون تومان 300 میلیون تومان
آجودانیه 83 متر 15 سال 14 میلیون تومان 300 میلیون تومان
میرداماد 114 متر 30 سال 30 میلیون تومان 300 میلیون تومان
زعفرانیه 65 متر نوساز 15 میلیون تومان 200 میلیون تومان
امیرآباد شمالی 150 متر 3 سال 18 میلیون تومان 200 میلیون تومان

وقایع روز

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا