مجله خبری

آثار حذف قیمت‌ها از روی سایت‌ها بر روی بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:  مشاوران املاکی که اقدام به درج قیمت کردند پلمب شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، درباره وضعیت بازار مسکن و نتایج حذف قیمت مسکن توسط سایت‌های دیوار و شیپور گفت: وقتی در حوزه مسکن اسم دلال به میان می‌آید، همه تصور می‌کنند این دلالان همان مشاور املاک هستند، در صورتی‌ که چنین نیست. وقتی این سایت‌ها قیمت‌‌ها را از روی سایت خود حذف کردند شاهد بودیم که چه تاثیر بزرگی بر بازار گذاشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر گله‌مندی از سایت‌های دیوار و شیپور درباره فروش کد رهگیری در این سایت‌ها افزود:‌ ماهیت کد رهگیری برای حفظ امنیت اقتصادی و اجتماعی است، بنابراین هنگامی‌ که با پرداخت مبلغی در این سایت‌ها اقدام به فروش کد رهگیری می‌کنند، کاری خلاف قانون صورت گرفته است. وقتی در این سایت‌ها کد رهگیری را با مبلغی نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان می‌فروشند، امنیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را به مخاطره می‌اندازند.

او در پاسخ به این سوال که «آیا ممکن است مشاوران املاک هم مانند سایت دیوار در بحث قیمت‌گذاری دخالت کنند و باعث افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن شوند»، گفت: لازم می‌دانم اعلام کنم که مشاوران املاک، از میدان ولی‌عصر به پایین، به‌هیچ‌وجه با این سایت‌ها کار نمی‌کنند. مشاوران املاکی هم که نرخ تعیین کرده و حتی آن را روی شیشه و دیوار مغازه درج کرده بودند، با اقدام به‌موقع اتحادیه و به کمک اداره اماکن پلمب شدند.

قلی‌خسروی در خصوص وام مسکن نیز افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا یک کارشناس مسکن را در بانک‌ها قرار می‌دهند و بر اساس نظر کارشناسی او تا سقف ۸۰ درصد تسهیلات مسکن به متقاضی پرداخت می‌شود.

این کارشناس حوزه مسکن در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم تسهیلات مسکن را به انبوه‌سازان بدهند و این تسهیلات قابل‌ انتقال باشد. باید سازندگی و فعالیت بخش خصوصی را افزایش دهیم که این امر موجب بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم و دولت خواهد شد.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا