بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

۵۰ درصد درآمد خانوارهای فاقد مسکن صرف اجاره‌خانه می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  رستم قاسمی پیش از ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به ماموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بحث مسکن و راه هر دو بسیار حائز اهمیت است و تلاش ما اجرای درست ماموریت‌ها در هر دو بخش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون شرایط مسکن در کشور مناسب نیست و مردم گلایه های بسیاری دارند، عنوان کرد: بر اساس آمارها، ۵۰ درصد هزینه های سبد خانوار برای مسکن است و افراد فاقد مسکن از این بابت بسیار در رنج هستند.

وزیر راه و شهرسازی از مسکن به عنوان یکی از نیازهای تشکیل خانواده یاد کرد و افزود: وضعیت فعلی به طور قطع بر نرخ ازدواج اثرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه سن ازدواج در کشور ما افزایش یافته، باید به دنبال ایجاد یک روال منطقی باشیم و به طور قطع با حل مشکل مسکن می توانیم رغبت به ازدواج را در جوانان افزایش دهیم.

قاسمی تصریح کرد: بی‌شک یکی از بهترین قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید مسکن است و بر اساس این قانون قرار است، طی چهار سال آینده، ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

وی تاکید کرد: برای بسیاری از کشورها این رقم قابل تصور نیست زیرا جمعیت برخی کشورها حتی به ۴ میلیون نفر هم نمی رسد چه برسد به ساخت این حجم وسیع از مسکن.

قاسمی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال آینده، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی داریم که بخشی از آن را دولت کمک می کند و یک فرصت بسیار خوبی است که مردم صاحب مسکن شوند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای ساخت یک میلیون نمی توان در طول یک سال به این آمار رسید بلکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، طی چهار سال چهار میلیون مسکن را خواهیم ساخت.

قاسمی با بیان اینکه جوانان مجرد هم می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، افزود: خبر خوب اینکه به زودی بسیاری از مردم در کشور خانه‌دار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های حوزه راه در استان یزد به ویژه شهرستان میبد اظهار داشت: آنچه برای استان یزد و میبد تصویب شود را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا