بورس و بازارمجله خبری

افزایش آپارتمان‌های فروشی بزرگ‌متراژ در تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  بررسی فایل‌های فروش عرضه شده در بازار مسکن پایتخت طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد تعداد آپارتمان‌های فروشی بزرگ‌متراژ در پایتخت به‌طور محسوس افزایش یافته و این در حالی است که جست‌وجوگران حاضر در بازار مسکن در وهله اول متقاضی خرید آپارتمان‌های میان‌متراژ با مساحت بین ۷۰ تا ۹۰ مترمربع بوده و در مرتبه بعد نیز گروه معدودی از خانه اولی‌ها به دنبال واحدهای نقلی و ریزمتراژ هستند.

5

بسیاری از واحدهای بزرگ‌متراژ عرضه شده برای فروش در محله‌های نیمه شمالی شهر از جنس خانه‌های لوکس نیستند، بلکه اغلب آنها به لحاظ سن بنا و بر اساس تعاریف عرفی بازار مسکن «کلنگی» به شمار می‌آیند. با این حال کلنگی‌های بزرگ‌متراژ عرضه شده به بازار مسکن در زمره «زمین» دسته‌بندی نمی‌شوند؛ چراکه اغلب یکی از دو یا چند واحد آپارتمان برای فروش عرضه شده است. از طرفی اغلب خریداران خانه‌های لوکس‌متراژ اما قدیمی، گوشه چشمی به میزان «قدرالسهم» واحد دارند و صرف‌نظر از کسانی که برای سکونت بلندمدت، این خانه‌ها را معامله می‌کنند، سایر افراد معمولا چشم‌انداز تخریب و نوسازی ملک را قبل از خرید بررسی می‌کنند.

البته در کنار واحدهای سه و چهار خوابه با سن بنای 20 سال به بالا، تعدادی از خانه‌های بزرگ‌متراژ فروشی نیز میانسال به حساب می‌آیند و بین 10 تا 20 ساله هستند. متقاضی خرید این واحدها نیز اغلب یا سرمایه‌گذاران بلندمدت ملکی هستند یا خریداران مصرفی که قصد دارند مساحت خانه محل سکونت خود را افزایش دهند.

اما تحقیق میدانی از عرضه‌کنندگان این فایل‌ها به بازار مسکن حکایت از آن دارد که بازدید از این آپارتمان‌ها در چند روز اخیر در حد «صفر» بوده و حتی تعداد تماس‌ها با واسطه‌های فروش واحدهای بزرگ‌متراژ نیز انگشت‌شمار است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا