بورس و بازارمجله خبری

وضعیت قرمز برای آپارتمان‌‌های نوساز

به گزارش ساختمان آنلاین:  بررسی‌‌ها و تحقیقات میدانی از بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی نوساز (واحدهای مسکونی با عمربنای صفر تا پنج ساله) نشان می‌دهد هم‌‌اکنون سطح قیمتی حدود ۹۰ درصد از این فایل‌‌ها در محدوده قرمز یعنی گران‌‌تر از عرف بازار قرار دارد.

از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌دهد هم‌‌اکنون شکاف قیمت بین واحدهای مسکونی نوساز و واحدهای مسکونی چند ساله و با عمر بنای بالاتر بیشتر از همیشه شده است.

در شرایط معمول بازار مسکن متوسط قیمت واحدهای مسکونی نوساز حدود ۱۵ درصد بیشتر از واحدهای مسکونی چند ساله است اما هم‌‌اکنون این فاصله قیمتی در برخی از فایل‌‌ها بعضا تا ۲۵ و حتی ۳۰ درصد هم می‌‌رسد.

این موضوع ناشی از کاهش عرضه نوسازها به بازار مسکن تحت تاثیر رکود معاملات خرید‌ و فروش، رکود فعالیت‌‌های ساختمانی و همچنین افزایش هزینه‌های ساخت مسکن است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا