راه و شهرسازیمجله خبری

دوپینگ آمار خانه‌‌خالی؟

به گزارش ساختمان آنلاین:    این آمار نیم میلیونی از «رهگیری مالیاتی خانه‌های خالی» در شرایطی اعلام شده که درست نیمه دی ماه امسال مدیرکل تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی ضمن انتقاد از مسیر شناسایی خانه‌های خالی توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد، ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی از لیست ارسالی خانه‌های خالی به سازمان، به عنوان خانه خالی قطعی قابل اعمال قانون هستند.

دیوان محاسبات در گزارش خود آورده بود با وجود تعیین «پایان بهمن به عنوان آخرین مهلت واریز مالیات واحدهای مسکونی گران‌‌قیمت» در قانون بودجه امسال، تحقق آن تا پایان دی‌‌ همچنان صفر درصد بوده و به‌طور مشابه میزان وصول مالیات بر «واحدهای مسکونی خالی از سکنه» نیز به دلیل تصویب نشدن آیین‌‌نامه اجرایی آن فاقد وصولی است. در واکنش به گزارش دیوان محاسبات، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد درباره مالیات بر واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران‌‌قیمت، بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مشمول مالیات شناسایی و مالیات مربوط به آنها به همراه اطلاعات واحد مسکونی و مالکان ذی‌‌ربط، در درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر و بارگذاری شده است. این سازمان همچنین اعلام کرده بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی تعداد ۵۶۸ هزار واحد مسکونی خالی احصا شد که بالغ بر ۴۸۸ هزار واحد از آنها در شهرهای بالاتر از صد هزار نفر جمعیت بوده و مشمول پرداخت مالیات شده است. سازمان امور مالیاتی در شرایطی از صدور قبض مالیاتی برای خانه‌های خالی می‌گوید که طبق فرآیند متعارف، صدور قبض باید به مالکان پیامک شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا