اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بودجه و خزانه خالی برای پروژه‌های مسکنی در کشور

در حالی دولت وعده اجرای طرح بزرگ نهضت ملی مسکن را داده اما در کمال ناباوری برای این طرح هیچ منابع مالی اختصاص نداده است.

به گزارش ساختمان آنلاین، هرساله این روزها خبر تحویل لایحه بودجه و تخصیص بودجه به دستگاه های مختلف بحث داغ بسیاری از رسانه ها است و هرسال تمامی رسانه ها به دنبال آن هستند که  لایحه های مختلف  بودجه را پیدا کنند اما امسال برخلاف تمامی سال های گذشته با توجه به آنکه بخش مسکن یکی از مهم ترین مباحث در حوزه اقتصاد کشور است اما در لایحه بودجه امسال هیچ بودجه ای برای این بخش در نظر گرفته نشده است و همین امر خود باعث شده که این بار هم بر خلاف سال های گذشته حوزه مسکن در دولت  نادیده گرفته شود این در حالی است که دولت در بخش مسکن وعده های مختلفی برای  رشد و رونق بازار مسکن ارائه داده که باعث شده بسیاری از متقاضیان به خانه دار شدن از طریق این طرح دلخوش شوند.
براساس این گزارش  فرشید ایلاتی کارشناس مسکن با بیان اینکه  امسال در بودجه ۱۴۰۲ هیچ ردیف بودجه ای در حوزه مسکن تخصیص پیدا نکرده است گفت: به نظر می رسد این بار در حوزه مسکن شیطنت های سازمان برنامه و بودجه توانسته موفق باشد و هیچ بودجه ای برای بحث مسکن اختصاص پیدا نکند.
او می گوید: امیدوار هستیم اعضای کمیسیون عمران مجلس برای این موضوع راه چاره ای پیدا کنند و برای منابع بخش مسکن فکری کنند.
براساس این گزارش با وجود آنکه در سال گذشته در حوزه تسهیلات مسکن روستایی سازمان برنامه و بودجه منابع بسیاری  اختصاص داده بود اما این منابع تا آخرین لحظه به متقاضیان اختصاص نیافت و موجب توقف و کندی اجرای طرح پروژه های عمرانی شد.
براساس این گزارش با توجه به آنکه طبق قانون جهش تولید باید بانک ها ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در این بخش منابع خود را به طرح نهضت ملی اختصاص دهند اما تاکنون هیچ بانکی در این بخش همکاری مناسبی نداشته و این امر زمینه ساز کندی روند اجرا در طرح نهضت ملی مسکن شده است.
براساس این گزارش با توجه به آنکه دولت باید یک میلیون واحد مسکونی در سال به بهره برداری برساند اما عدم تخصیص این  بودجه و منابع مالی زمینه ساز کندی روند اجرای این پروژه ها شده است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا