اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

درج نام مجری ذی صلاح در پروانه ساختمانی الزامی می‌شود

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران از رایزنی با معاون استاندار تهران برای الزام شهرداری ها به درج نام مجری ذی صلاح در پروانه های ساختمانی خبر داد ‌‌گفت: با اجرای این قانون امکان اجرای قانون شناسنامه ملکی که سبب امکان پایش ساختمان‌ها و افزایش کیفیت ساختمان‌ها می شود فراهم خواهد شد.

مهندس علی کریمی آنچه در جریان برگزاری جشن همایش در گفتگو‌ با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار به بیان نقش سازمان نظام مهندسی و اعضای آن در پایش ایمنی، پایداری و امنیت ساختمان‌ها پرداخت و‌ تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی و مهندسانی که دارای پروانه مهندسی اشتغال به کار هستند در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت است. همچنین بخش آزمایشگاه نیز به این سه بخش اضافه می‌شود که در آن مصالح مورد استفاده در ساختمان‌ها، مانند بتن، آزمایش می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که ساختمان‌ها از نظر ایمنی و پایداری مناسبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در این فرآیند، مهندسان مجری نقش بسزایی در اجرای ساختمان‌ها و نظارت بر آنها دارند. آنها مسئولیت اجرا و نظارت بر رعایت مقررات ملی مربوط به ساختمان‌ها را برعهده دارند. اگر خطایی در حین اجرا رخ دهد، آنها می‌توانند مشکل را رفع و رجوع کنند. همچنین، در بخش طراحی نیز طراحان محترم سازمان می‌توانند به خوبی با ارباب رجوع و مالکان تعامل کرده و مقررات ملی مربوط به ساختمان را در طراحی سازه، برق و مکانیک متوازن کنند.

کریمی آنچه تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی قادر است بازرسی‌هایی را انجام دهد تا کیفیت کار اعضای خود را بررسی کند و از طریق این بازرسی‌ها، پایش کیفیت ارائه خدمات مهندسی را به سطح قابل قبولی برساند.

وی همچنین افزود: درباره شناسنامه فنی ملکی نیز، موضوع با معاون استاندار تهران مطرح شده است. بر اساس این موضوع، از شهرداری‌ها درخواست شده است که نام مجری ذی صلاح در پروانه ساختمانی بر اساس مقررات ملی ساختمان و رای دیوان عدالت در پروانه ساختمان درج شود. اگر این اتفاق بیفتد، صدور شناسنامه فنی ملکی نیز به صورت اجرایی انجام خواهد شد و ساختمان‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار خواهند بود. اجرای این قانون سبب می‌شود که کیفیت مسکن به عنوان بالاترین  دارایی مردم افزایش یابد و ساختمان‌ها پایش شوند.

وی همچنین بر لزوم بروزرسانی تعرفه خدمات مهندسی نیز تاکید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا