اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولت هر چه سریع تر تکلیف اراضی طرح نهضت ملی را مشخص کند

نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت باید هر چه سریع تر تکلیف واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را مشخص کند در عین حال بر لزوم تخصیص اراضی مرغوب و با کیفیت به طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

آقای سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین تاکید کرد: بین وعده های ارایه شده از سوی دولت در بخش مسکن با آنچه که اجرایی شده فاصله معناداری وجود دارد.

وی افزود: بنابراین دولت باید تلاش کند مطابق برنامه ها گام بردارد. در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون حتی سی درصد از وعده ها محقق نشده است.

نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: رئیس جمهور محترم وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را داده است و برای اینکه این وعده عملی شود دولت باید اهتمام ویژه و جهادی داشته باشدتا در پایان دولت حداقل سی درصد از وعده های دولت در حوزه مسکن محقق شود.

وی تصریح کرد: البته دولت در حال حاضر از فاز ساخت وساز خارج شده و سیاست واگذاری زمین را دنبال می کند، امیدوارم که در این بخش دولت عملکرد مطلوبی داشته باشد و اراضی مرغوب و تسطیع شده در اختیار مردم قرار دهد.

نماینده مجلس در همین حال خواستار سرعت بخشی در فرآیند واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن شد و تصریح کرد: دولت هر چه سریع تر باید اراضی مرغوب را شناسایی و تعیین تکلیف کند تا پس از واگذاری، مردم سریع تر بتوانند در این واحدها ساخت وساز کنند و صاحبخانه شوند.

وی همچنین درخصوص طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: به نظر من تفکیک وزارت راه و شهرسازی هیچ کمکی به حل معضلات حوزه راه و مسکن نخواهد کرد.

وی افزود: به جای تفکیک بهتر است یک وزیر مقتدر در راس وزارتخانه راه و شهرسازی قرار بگیرد و معاونانی متخصص و مجرب انتخاب کند و هر معاونت با اقتدار به وظایف قانونی خود در حوزه های مربوطه عمل کند.

حسینی کیا تاکید کرد: در همه جای دنیا، دولتها به سمت کوچک سازی و تحمیع پیش می روند و لازم است ما هم همین سیاست را پیگیری کنیم، ضمن اینکه بزرگ کردن بدنه دولت برخلاف برنامه ششم توسعه که فعلا ملاک عمل است، می باشد، لذا باید تلاش شود که توانمندسازی در درون دستگاه ها صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: بخشی از توانمند سازی این امر در گرو عملکرد بهینه مجلس درجایگاه نظارتی است که مرتبا باید عملکرد وزارت راه و شهرسازی را مورد پایش قرار دهد و در صورت نیاز از مسوولان مربوطه درباره عملکردشان بازخواست کند.

نماینده مجلس ادامه داد: در همین حال وزارت راه و شهرسازی نیز موظف است که تکالیف قانونی خود را عملیاتی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا