اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم در نظر گرفتن شاخص تعدیل در قیمت‌گذاری واحدهای نهضت ملی

در حالی که بسیاری از انبوه سازان هنوز با توجه به افزایش قیمت ها رغبتی به ساخت و اجرای پروژه ها ندارند در جدیدترین خبرها نرخ اعلام شده هر متر مربع واحدهای نهضت مسکن ملی در پروژه های مرتفع بین ۷ تا ۸ میلیون تومان اعلام شده است.

ایرج رهبر، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه فهرست بها قیمت تمام شده ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن اگر به صورت کارشناسی شده تعیین شده باشد و شاخص های تعدیل قیمت هم برای آن در نظر گرفته شده باشد انبوه سازان پای کار می آیند گفت: در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که بخش عمده ای از موارد را از فهرست بهای قیمت های کارشناسی شده خط می زدند این در حالی است که باید این فهرست قیمت ها کارشناسی شده و به روز و متناسب با نرخ تورم و افزایش هزینه ها تعیین شود.

او ادامه داد: طولانی شدن زمان ساخت برای اجرای این طرح خود باعث افزایش هزینه ها شده و این اقدام خود به ضرر بسیاری از متقاضیان و حتی مددجویان است‌

دبیر انجمن انبوه سازان تاکید کرد : قیمت های تعیین شده برای ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط‌دار ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده که با توجه به افزایش قیمت میلگرد و سیمان، این میزان قیمت ها هم برابری نمی کند یا هزینه ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن

براساس این گزارش روز گذشته علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره جدیدترین نرخ واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام کرد : در شهرهای جدید به متقاضیان زمین می دهیم و بر اساس سهمیه هر شهر از تسهیلات نهضت ملی مسکن وام دریافت کرده و ساخت و ساز می کنند.

او افزود: در روش دیگر ما برای متقاضیان خانه های یک طبقه حیاط دار می سازیم که هزینه ساخت آن سه میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان برآورد شده است و هزینه مشاعات نیز کسر خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برای شهرهای جدید که اراضی کم و متقاضی زیاد است خانه های چهار تا هفت طبقه می سازیم قرارداد ساخت این خانه ها متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که با محاسبه نرخ تعدیل سال ۱۴۰۰ به متری ۷ میلیون تومان می رسد.

او ادامه داد : با انبوه سازان مدیریت هزینه خواهیم کرد تا قیمت تمام شده ساخت مسکن در دامنه متری ۷ میلیون تومان باقی بماند و ساخت واحد ها به اتمام برسد برای این منظور سهم مشاعات را کاهش می دهیم.

براساس این گزارش حال با توجه به افزایش این هزینه ها حال باید منتظر باشیم و ببنیم که انبوه سازان با چه قیمتی حاضر خواهند شد این پروژه ها را بسازند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا