اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

همکاری با شرکت‌های خارجی برای تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن

با توجه به روند ساخت و ساز در کشور و نیاز به تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، همکاری با شرکت‌های خارجی در زمینه تکنولوژی‌های جدید و منابع انسانی می‌تواند یک راهکار مؤثر باشد. در این راستا، با کشورهایی مانند چین، ایتالیا و کره جنوبی مذاکراتی صورت گرفته است و آنها آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده‌اند.

حسن تیز مغز ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو‌ با ساختمان آنلاین، اظهار داشت: هدف اصلی از مشارکت این شرکت‌ها، انتقال تکنولوژی و راه‌اندازی کارخانه‌های پیش‌ساخته در داخل کشور است. همچنین، استفاده از منابع انسانی داخلی برای اجرای چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: شرکت‌های چینی به عنوان پیشگام در این زمینه شناخته می‌شوند، اما شرکت‌هایی نظیر بلژیک و کره جنوبی نیز آمادگی خود را جهت همکاری اعلام کرده‌اند. با این حال، روش‌های ساخت این کشورها نیاز به تأیید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به سرعت عملی که شرکت‌های خارجی از خود نشان می‌دهند، انتظار می‌رود که در طرح نهضت ملی مسکن نقش مهمی را ایفا کنند. با این حال، وجود مشکل تهاتر نفت می‌تواند یکی از محدودیت‌های حضور شرکت‌های خارجی در این طرح باشد. امیدواریم که با تخصیص سهمیه‌ای از نفت به وزارت راه به منظور تهاتر با شرکت‌های خارجی، این مشکل برطرف شود. همچنین، در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، تأمین مالی طرح نهضت ملی از طریق فاینانس صورت خواهد گرفت و در حال حاضر پیشنهادات مربوط به این موضوع در دست بررسی است.

تیز مغز افزود:با همکاری شرکت‌های خارجی و بهره‌گیری از توان فنی آنها، امکان تسریع در اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در باقی‌مانده دوره حکومت دولت سیزدهم وجود دارد. شرکت‌های خارجی می‌توانند در بهبود فرآیند ساخت و ساز و افزایش کیفیت ساخت واحدهای مسکونی نقش مهمی ایفا کنند. همچنین، این همکاری می‌تواند فرصتی برای انتقال تکنولوژی و تجربیات جدید به صنعت ساخت و ساز داخلی باشد.

به گفته این مقام مسوول در نهایت، حضور شرکت‌های خارجی و همکاری با آن‌ها می‌تواند به تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و به همین ترتیب سرعت بخشی به زمان دسترسی به مسکن مناسب کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا