اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت یک میلیون واحد مسکونی توسط شرکتهای چینی در طرح نهضت ملی مسکن

پیمانکار چینی طرح نهضت ملی مسکن از رایزنی شرکتهای چینی با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

آقای بای، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: اخیرا چند شرکت چینی در قالب شرکتهای پیمانکار طرح نهضت ملی مسکن، وارد رایزنی با دولت شده اند تا در قالب پیمانکار در طرح نهضت ملی مسکن اقدام به تولید مسکن کنند.

وی گفت: رایزنی های اولیه حاکی از آن است که وزارت راه و شهرسازی از ساخت مسکن توسط شرکتهای چینی استقبال کرده است.

بای اظهار داشت: طبق توافقات اولیه قرار است که عملیات ساخت یک میلیون واحد مسکونی در قالب پیمانکاری به شرکتهای چینی واگذار شود.

وی اظهارداشت: در صورت نهایی شدن این قرارداد، شرکتهای چینی تعهد خواهند داد که یک میلیون واحد مسکونی را طی دوسال بسازند.

بای درباره تکنولوژی ساخت این واحدها تصریح کرد: این واحدها قرار است در قالب انبوه سازی و با شیوه صنعتی ساژی و در قالب روشهای پیش ساخته اجرایی شوند.

وی گفت: مقرر شده است در فاز اول ۱۲۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکتهای چینی ساخته شود و سپس به تدریج عملیات ساخت سایر واحدها اجرایی خواهد شد.

بای اظهارداشت: ۹۵ درصد از نیروهای کار ایرانی برای اجرای این پروژ استفاده خواهد شد و همچنین با توجه به بهره گیری از مشاور ایرانی تمامی ملاحظات مربوط به فرهنگ ایرانی-اسلامی در ساخت این واحدها رعایت خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا