اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولت در طرح نهضت ملی مسکن باید به دنبال تسهیل‌گری باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین تصویب شده در بخش مسکن توسط مجلس گفت: دولت در حوزه مسکن باید نقش تسهیل گری را ایفا کند.

 محمدباقر قالیباف ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان براین باورند که قوانین بخش مسکن متکثر هستند و از جامعیت لازم برخوردار نیستند اظهار داشت: با توجه به اینکه در این دوره قوانین جامعی در بخش مسکن در زمینه تولید مسکن، مقابله با احتکار مسکن و نیز ساماندهی بازار اجاره به تصویب رسیده است،بنابراین می توان گفت قوانین مسکن از جامعیت و یکپارچگی لازم برخوردار هستند.

وی در تشریح این قوانین گفت: قانون جهش تولید مسکن با هدف ایجاد پشتوانه قانونی جهت فراهم شدن زمینه تولید مسکن به تصویب رسیده ست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به قانون مالیات بر اجاره‌های خانه‌های خالی اشاره کرد و اظهار داشت: در همین حال قانون مالیات بر اجاره های خانه خالی نیز از جمله قوانینی بوده است که هدف از تصویب آن جلوگیری از احتکار مسکن و مقابله با سوداگری در بخش مسکن بوده است.

قالیباف در همین حال به قانون ساماندهی بازار اجاره مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: این قانون نیز با هدف حمایت از مستاجران و ساماندهی بازار اجاره به تصویب رسیده است.

وی توضیح داد: با توجه به قوانین کارآمدی که در حوزه مسکن به تصویب رسیده است، قطعا تحقق این قوانین می تواند نقش کارآمدی در ایجاد تحول در بازار مسکن داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به موضوع طرح نهضت ملی مسکن نیز تصریح کرد: دولت باید در طرح نهضت ملی مسکن به جای تصدی گری به دنبال تسهیل گری باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا