اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تسریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گرو تهاتر است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از برنامه نهضت ملی مسکن عقب هستیم و وزارت راه و شهرسازی باید طبق برنامه ای که اعلام کرده سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش دهد.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با ساختمان آنلاین، با بیان اینکه دولت باید برای بازار مسکن به ویژه در حوزه ساخت برنامه ریزی لازم را انجام دهد تا از افزایش قیمت ها جلوگیری شود گفت: مجلس به ویژه کمیسیون عمران از وزیر راه و شهرسازی در آخرین جلسه ای که با بذرپاش داشتیم از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن و قیمت تمام‌شده این پروژه ها پرسش های داشته که خوشبختانه طبق گزارش های که ارائه شد در خصوص پیشرفت فیزیکی واحدهای ویلایی اقدامات خوبی صورت گرفته اما سرعت اجرای پروژه‌ها بسیار کم است و از برنامه ریزی که اعلام شده بود بسیار عقب مانده ایم.

او ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر نیازمند تسریع ساخت و سازها است که در این خصوص به نظر می‌رسد دولت با اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل پروژه ها تدابیر لازم را انجام داده است و باید با الحاق اراضی در این حوزه برنامه ریزی جهت کنترل قیمت تمام شده ساخت مسکن صورت گیرد.
او در خصوص برگزاری جلسه شورای عالی مسکن هم گفت: شورای عالی مسکن برگزار شد و طبق گزارش وزیر راه و شهرسازی همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و ساخت مسکن بسیار ضعیف بوده و بانک ها به تعهدات خود در حوزه پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی عمل نکرده اند.

شاکری بیان کرد: در آن جلسه مطرح شد که این موضوع پیگیری و بانک ها به تعهدات مالی خود عمل کنتد. وزارت راه و شهرسازی سرعت عمل داشته باشد چرا که خیلی از برنامه عقب هستیم و باید سرعت کار را افزایش دهیم که یکی از این برنامه ها تهاتر و مشارکت در ساخت با انبوه سازان است و در جاهایی که زمین کم داریم باید بلند مرتبه سازی شود ولی در بخش هایی که اراضی زیاد است باید ساخت واحد مسکونی به شکل ویلایی اجرایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا