اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

تغییرات روزانه نرخ واحدهای نهضت ملی مسکن

در حالی که هر هفته نرخ های جدیدی از قیمت ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن اعلام می شود که همین اعلام نرخ ها خود باعث نگرانی بیشتر متقاضیان می شود.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، در حالی که همواره اعلام می شود که دولت هزینه های ساخت مسکن را کاهش داده است و نرخ ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن افزایش نمی یابد اما اخیرا خبرهایی از رسیدن قیمت ساخت مسکن به ۷ تا ۹ میلیون تومان رسیده است که این موضوع باعث می شود که قیمت ساخت یک واحد ۱۰۰ متری بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان برسد.

براساس این گزارش این در حالی است که اخیرا هم توسط انبوه سازان اعلام شده است که قیمت آورده متقاضیان را با رایزنی های انجام داده کاهش داده ایم اما باید گفت که به گفته ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷ تا ۹ میلیون تومان به صورت میانگین در نظر گرفته شده و ممکن است با افزایش قیمت مصالح ساختمانی اصلی مانند میلگرد و سیمان قیمت ها افزایش یابد.

او با بیان اینکه قیمت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌ها مختلف متفاوت است به ساختمان آنلاین گفت: این نرخ‌ها با توجه به تعدیل قیمت‌ها تعیین می‌شود.

او می گوید:اکنون با تعدیل‌های مشخصی که معاونت مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده قراردادها با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان منعقد می‌شود و این نرخ‌ها پیش از تعدیل قیمت‌ها است.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، میانگین قیمت ساخت هر متر مربع واحد‌های نهضت ملی مسکن بین ۷ تا ۹ میلیون تومان تمام می‌شود چراکه در این پروژه‌ها هم، مصالح ساختمانی اصلی مانند سیمان و میلگرد و فولاد تعیین کننده است.

او اظهار کرد: درحال حاضر یک واحد ۱۰۰ متری بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود که این قیمت‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است.

براساس این گزارش حال با توجه به آنکه تاکنون چندین نرخ برای ساخت هر متر مربع این واحدها اعلام شده است باید منتظر ماند و دید که نرخ تعدیلی که سال آینده در سازمان برنامه وبودجه اعلام می‌کند چه میزان خواهد بود و البته همین امر باعث می شود که دوباره نگرانی بسیاری از متقاضیان در این بخش برای افزایش میزان آورده ها ایجاد شود‌.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا