اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

واکنش چمران به تشبیه نقشه هوایی تهران به قبرستان وادی السلام عراق

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به جدیدترین تصویر هوایی از شهر تهران که بسیاری در فضای مجازی آن را به قبرستان وادی السلام عراق تشبیه کردند اظهار داشت: هرجایی می تواند شبیه جایی باشد،مثلا می توان گفت لس آنجلس شبیه قبرستان افغانها است. به هرحال وقتی قرار باشد دشمنی کرد، بسیاری از کارها را می توان انجام داد، اما تهران در گذشته دارای اصول و مبانی شهرسازی بوده است و بر اساس همان مبانی گسترش و رشد کرده است.

مهدی چمران ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: اساس شهرسازی و معماری تهران قابل قبول نیست و ناهنجار است و آنگونه که دلمان می خواهد و با معماری ارزشمندی که خودمان داشتیم و  در دنیا در زمینه معماری حرف داشتیم تطابق ندارد.

وی تاکید کرد: وقتی شهری بدون طرحی گسترش پیدا می کند، نتیجه همین می شود، به همین دلیل ما اصرار داریم که طرح جامع شهر تهران مثل قاموس شهر اجرایی شود.

وی همچنین در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار ساختمان آنلاین  پیرامون  وعده جدید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص عدم دریافت وجه در خصوص نمای خانه هایی که به معماری ایرانی نزدیک باشند نیز اظهار داشت:هنوز پیشنهاد یا لایحه ای از سوی شهرداری تهران  به شورای شهر تهران ارسال نشده است همچنین طرحی در خصوص نما از سوی شورای شهر آماده نشده است.

وی اظهار داشت: در شورای شهر چهارم، طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه، ساختمانهایی که از یک نمای شاخصی برخوردار باشند مشمول یکسری تخفیفها شوند. اما این طرح عملیاتی نشد، چرا که اساسا وقتی سازنده ای پروانه ساخت دریافت می کند، عوارض را نیز پرداخت می کند و بعد بازگرداندن آن دارای مشکلات مالی وحقوقی  است به همین دلیل این طرح اجرایی نشد.

چمران تصریح کرد: البته شورا در آن دوره این مشکلات را دیده بود ولی درهر صورت اجرایی نشد و در حال حاضر هم پیشنهادی از سوی شهردار ی به شورا نیامده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا