اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شرایط بومی، مبنای تعیین متراژ واحدهای مسکن ملی است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط بومی و اقلیمی و همچنین شرایط متقاضیان تعیین کننده متراژ واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است بر الزام همکاری نظام بانکی برای تسریع در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

محمد مخبر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین  در پاسخ به این سوال که اخیرا معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که حداقل متراژ واحدهای طرح نهضت ملی مسکن 75 متر مربع است در حالی که برخی از متقاضیان به دلیل مشکلات ناشی از تامین آورده مالی خواهان سکونت در واحدهای کوچکتر هستند، برای حل این مشکل چه تدبیری اندیشیده شده است تاکید کرد: مبنای تعیین متراژ واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شرایط متقاضیان و همچنین شرایط اقلیمی و بومی است.

بنابراین ممکن است در شهرهایی که کمبود زمین وجود نداشته باشد ،شاهد ساخت واحدهایی با متراژ 200 متر مربع باشیم و در شهرهایی که کمبود زمین داشته باشیم و مجبور به ساخت در ارتفاع باشیم ،احتمال آن می رود که واحدهایی کمتر از 75 متر مربع برای متقاضیان ساخته شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال دیگر ساختمان آنلاین درباره عدم همراهی نظام بانکی با طرح نهضت ملی مسکن نیز تصریح کرد: بانکها مگر می توانند همکاری نکنند.ما دارای قانون هستیم و بانکها موظف هستند بر اساس تکالیف قانونی تعیین شده با طرح نهضت ملی مسکن همراه شوند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا