اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تحت هیچ شرایطی مجوز ساخت خانه‌های ۲۵متری صادر نخواهد شد

رئیس شورای شهر تهران ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ را مغایر با فرهنگ زندگی ایرانی-اسلامی توصیف کرد و در عین حال ساخت این واحدها را سبب سوق دادن جوانان به سمت سبک زندگی مجردی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگارما، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه برگزاری یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار شهری ساختمان آنلاین در خصوص ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ گفت:
روز گذشته وزارت راه و شهرسازی این خبر را تکذیب کرد. همچنین شهرداری تهران به هیچ عنوان پروانه ساخت چنین واحدهایی را نمی‌دهد.

چمران در ارتباط با اثرات منفی احداث چنین خانه‌هایی نیز تصریح کرد: این مسئله تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت و در شرایطی که تاکید بر فرزندآوری می‌شود، احداث چنین خانه‌هایی مردم را به سمت زندگی‌های مجردی سوق می‌دهد.

وی اذعان داشت: ساخت مسکن کوچک متراژ حتی با استانداردهای بین المللی نیز سازگار نیست و اگر چه مسکن گران است اما باید همه دست به دست هم دهیم و مشکل مسکن را حل کنیم، نه اینکه مردم را مجبور به سکونت در واحدهای مسکونی قفس گونه کنیم.

وی در ادامه همچنین در ارتباط با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران در ایام اربعین در کربلای معلی گفت: تمامی اعضا با هزینه شخصی خود به کربلا رفتند و اغلب نیز با خانواده خود بوده‌اند و هیچ یک از اعضا و مدیری از شورا با هزینه شورا به کربلا سفر نکرده است؛ در خصوص مدیران شهرداری نیز بنده اطلاعی ندارم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص دستور جلسه امروز شورا اظهار کرد: در این جلسه با توجه به اتمام احکام مسئولیت اعضای کمیسیون ماده 100 این موضوع در دستور کار قرار گرفته و پس از آن به موضوع چند نام‌گذاری و بررسی پرونده باغات خواهیم پرداخت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا