اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

نقش سیاست‌های مالیاتی در کنترل قیمت مسکن

در حالی که دولت اعلام کرده ۵۷۰ هزار واحد خالی از سکنه را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده است اما رئیس سازمان امور مالیاتی گفته ۲۰۰ هزار نفر اعتراض کرده و گفته اند خانه های آنها خالی نبوده است.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، شناسایی خانه های خالی یکی از مهم ترین سیاست هایی است که همواره دولت و مجلس برای کنترل بازار مسکن و همچنین خروج سوداگران از این بازار به کار گرفته اند، اما در یکی دو سال اخیر با اعلام و معرفی بیش از ۵۰۰ هزار واحد خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی بیش از ۲۰۰ هزار سکنه به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی اعتراض کرده و اعلام کرده اند که واحدهای ما خالی نیست.

این در حالی است دولت تا تیر سال آینده فرصت دارد که لیست تمامی واحدهای خالی از سکنه را به این سازمان ارائه دهد. از طرف دیگر بخش عمده ای از این واحدها از طریق سامانه املاک و اسکان شناسایی می شود که در حال حاضر بخش زیادی از افراد جامعه نه تنها در این سامانه ثبت نام نکرده بلکه تعداد زیادی از آنها حتی شناختی از این سامانه ندارند.

با این وجود اخیرا مهرداد بذرپاش، وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که با شناسایی ۵۷۰ هزار واحد خالی از سکنه دست سوداگران را از بازار مسکن کوتاه کرده و با اقدامات سختگیرانه ای که به کار گرفته ایم دیگر سوداگران برای ورود به بازار مسکن هیچ رغبتی نخواهند داشت.

به گزارش ساختمان آنلاین، حال با توجه به آنکه بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که نه تنها تا پایان سال بلکه در سال آینده بازار مسکن روند رو به رشد قیمتی خواهد داشت بنابراین باید برنامه جدی تری را دولت برای کنترل این بازار آشفته در دستور کار خود قرار دهد و تنها به امید سامانه املاک و اسکان و ثبت نام افراد در این بازار و اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه برای کنترل قیمتها در بازار مسکن اکتفا نکند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    با توجه به روند روبه رشد شدید هزینه های روزمره زندگی مردم به زودی به جایی خواهیم رسید که مردم به سختی بتوانند شکم خود و خانواده را سیر کنند ودیگر کسی به خرید مسکن فکر نخواهد کرد . با این حال هرچقدر هم که مسکن گران شود چون خریداری وجود نخواهد داشت در اصل سرمایه گذار ضرر خواهد کرد چراکه سرمایه خود را در جایی بلوکه کرده که هیچ استفاده ای برایش ندارد .
    از طرفی باید بدانیم که با توجه به وجود تعداد بسیار زیاد خانه های خالی که بمنظور سوداگری در این حوزه ، در تملک افراد خاصی قرار گرفته و میگیرد یکی از مهمترین راهکارهای حل معضل مسکن ، رسیدگی به وضعیت این خانه های خالی و ورود آنها به چرخه مصرف (البته با قیمتهای منطقی و مناسب) میباشد <<>> که البته ظاهرا بنظر میرسد اقداماتی در این زمینه در حال پیگیری میباشد که امیدواریم واقعی و جدی باشد .

    بنابر این در مجموع من معتقدم که دوران تجارت مسکن و املاک در حال رسیدن به آخر خط میباشد و فروپاشی قیمت مسکن نزدیک است . همانگونه که در بسیاری کشورها این اتفاق در سالهای اخیر افتاده است .

  2. با سلام و احترام
    با توجه به روند روبه رشد شدید هزینه های روزمره زندگی مردم به زودی به جایی خواهیم رسید که مردم به سختی بتوانند شکم خود و خانواده را سیر کنند ودیگر کسی به خرید مسکن فکر نخواهد کرد . با این حال هرچقدر هم که مسکن گران شود چون خریداری وجود نخواهد داشت در اصل سرمایه گذار ضرر خواهد کرد چراکه سرمایه خود را در جایی بلوکه کرده که هیچ استفاده ای برایش ندارد .
    از طرفی باید بدانیم که با توجه به وجود تعداد بسیار زیاد خانه های خالی که بمنظور سوداگری در این حوزه ، در تملک افراد خاصی قرار گرفته و میگیرد یکی از مهمترین راهکارهای حل معضل مسکن ، رسیدگی به وضعیت این خانه های خالی و ورود آنها به چرخه مصرف (البته با قیمتهای منطقی و مناسب) میباشد به شرطی که دولت محترم اراده جدی برای رسیدگی به معضل مسکن داشته باشد که بنظر میرسد اقداماتی در این زمینه در حال پیگیری میباشد.
    بنابر این من معتقدم که دوران تجارت مسکن و املاک در حال رسیدن به آخر خط میباشد و فروپاشی قیمت مسکن نزدیک است . همانگونه که در بسیاری کشورها این اتفاق در سالهای اخیر افتاده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا