اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

احتمال رشد قیمت مسکن با افزایش نرخ سود تسهیلات خرید

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: در صورتی که تسهیلات خرید مسکن همراه با رشد اقساط مسکن باشد، متقاضیان بازار مسکن با مشکل مواجه خواهند شد.

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین با بیان اینکه افزایش تسهیلات خرید مسکن در شرایطی که همراه با افزایش اقساط باشد برای متقاضیان بسیار دشوار می شود گفت: تسهیلات خرید مسکن در صورتی که با نرخ سود ۲۳ درصد باشد، زمینه ساز افزایش قیمت ها می شود و بانک مرکزی در حوزه تسهیلات خرید باید میزان اقساط و یا مدت زمان اقساط تسهیلات را کنترل کند.

او ادامه داد: در صورتی که نرخ تسهیلات خرید مسکن افزایش یابد دولت می تواند از طریق پرداخت اقساط به صورت پلکانی این موضوع را مدیریت کند تا فشار کمتری به متقاضیان وارد شود.

رهبر بیان کرد: افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات خرید مسکن زمانی می تواند بر بازار مسکن موثر باشد که نرخ سود و اقساط آن کنترل شده باشد تا متقاضیان بتوانند متناسب با درآمدهای خود آن را پرداخت کنند.

او اظهار کرد: افزایش تسهیلات مسکن در حال حاضر با توجه به رشد قیمت ها و کم بودن میزان آورده متقاضیان اثر گذاری مثبتی می تواند در بازار داشته باشد اما به شرطی که دولت بتواند در این بخش نظارت های کافی بر میزان اقساط این تسهیلات داشته باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با تاکید بر اینکه متاسفانه باوجود آنکه وزارت راه وشهرسازی همواره برای همراهی بانک ها تلاش می کردند اما تاکنون تنها بانک مسکن در این راه همراهی کرده است افزود: میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک ها که طبق قانون باید ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند ناچیز است و کمتر بانکی در این حوزه همکاری می‌کند و شاید فقط به غیر ار بانک مسکن، بانک ملت در این بخش حضور داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا