اخبار ساختمان آنلایندیدگاهصنایع ساختمانیمجله خبری

انزوای صنعت ساختمان دیگر به خاطرات پیوست

رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان تهران با اشاره به اینکه انزوای صنعت ساختمان دیگر به خاطرات پیوست گفت: با اهتمام، ممارست و همیاری بهترین و دلسوزترین همکاران فعال در صنعت ساختمان، انجمن صنفی کارفرمایی، کارآفرینان و سرمایه گذاران صنعت ساختمانِ تهران، در این مسیر پرفراز و نشیب به ثبت رسید تا حامی خانواده صنعت ساختمان باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، پژمان جوزی در جریان نشست خبری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این انجمن متعلق به همه دست اندرکاران صنعت ساختمان میباشد و با افتخار، پذیرای همۀ سازندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران خلاق صنعت ساختمان هستیم. همۀ آنهایی که در اشتغالزایی این صنعت سهیم هستند.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که در صنعتِ ساختمان، محکمه و دادگاه باید آخرین گام در حل مشکلاتِ همکارانِ این صنعت باشد و این امر تنها در زیر سایه یک نهاد صنفی سالم، معتمد و به دور از رانت در جهت احتضان و حل مشکلات محقق میگردد.

جوری تاکید کرد: ضمن پرهیز از شعارهای عامه پسند و فرافکنیها، آرمان و اعتقاد اینجانب و‌ موسسین این انجمن، این است که راهگشای مشکلات این صنعت باشیم نه مانعی بر سر راه این دریای پرتلاطم.در گذشته نهاد صنفی کارفرمایی، کارآمد و جامعنگر و دارای حمایت اکثریت صنعت ساختمان وجود نداشته است تا مرز میان سازندگان واقعی و دلسوز این صنعت، با دیگر بازیگران غیرصادق رانتی را معین کند که دست بر قضا همین کارآفرینان و سازندگان واقعی، با پرداختِ مالیاتهای حقه، نقش خود را در توسعه و ‌آبادانی کشور داشتهاند اما در سکوت و به دور از هیاهو.

وی اظهار داشت: اینجانب در جایگاهِ سازندۀ منتخبِ پایتخت، به اتفاق بزرگان این صنعت که این مسئولیت خطیر را بر دوشم نهادند، سالهاست که با اهداف مشترک و خواسته‌های مشروعِ صنفی، علی رغم تمام موانعِ در این مسیر پرپیچ و خم، در حال اثرگزاری بودیم ولی اکنون، با اقتدار اعلام میکنم صنعت ساختمان به صورت رسمی و قانونی یک حامی دارد که قادر خواهد بود صدای رسای این صنعت باشد.

جوری اذعان داشت: شایان ذکر است که صنعتِ ساختمان نقش بیبدیلی در اشتغال و تولید ناخالص ملی دارد و همانطور که با پرداخت مالیات مستقیم، کمکرسان دولتها در رشد، شکوفایی و توسعه اقتصادی یک کشور میباشد، لذا دولتها نیز موظف هستند که صدای این صنعت را شنیده و با آغوش باز پذیرای حل مشکلات آنها که تاثیر به سزایی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد داشت، باشند.

وی تاکید کرد:همه میدانیم که امروزه نه تنها در ایران بلکه در جهان، صنعت ساختمان، پرچمدار صنایع و دارنده مقام اول در حوزه اشتغالزایی و رشد اقتصادی است. صنعت ساختمان سازی به عنوان صنعت شماره یک جهان، جزو صنایع پرقدرت با قدمت هزاران ساله است.

این صنعت در کشورهای نفتخیز که اقتصاد مبتنی بر نفت دارند، دومین صنعت پیشران اقتصاد ولی همچنان نخستین صنعت در اشتغال است و برخی از کشورهای نفتخیز منطقه سعی دارند تا صنعت ساختمان را به صنعت اول در اقتصادشان بدل نمایند.

میزان رشد صنعت ساختمان اگر در گذشته با افت و خیز مواجه بوده اما در دهه های اخیر، توسعه این صنعت قابل توجه و کماکان جای بالندگی دارد. این صنعت هم اینک به یکی از پلتفرمهای جذب سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: همه میدانیم که به مَدَدِ فناوری‌های نوین در عصر دیجیتال و ظهور تکنولوژیهای جدید و دانشبنیان همچون پرینترهای سه بعدی و صنعتی سازی در این حوزه، صنعت ساختمان مدام در حال پیشرفت است. از ساخت آپارتمان‌های اقتصادی گرفته تا آسمانخراش‌ها، تا سالنهای فرهنگی و تالارهای باشکوه هنری، همگی با رشد خارق العاده، اما قابل پیشبینی، مواجه شده است.

وی گفت:صنعت ساختمان بطور مستقیم حدود 5 درصد از کل تولید ناخالص کشور را تشکیل داده و هرگاه رشد ساخت و ساز افزایش داشته، اشتغالزایی نیز بطور محسوسی رشد پیدا کرده است.

این صنعت توجه میخواهد، چنانچه دولتها به آن، به دید پیشران اقتصاد نگاه کنند، شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود و چنانچه مظلوم واقع شود، و در افقِ دیدِ امورِ مهم این مملکت قرار نگیرد، هم خود، و هم صنایع وابسته به خود را به رکود خواهد کشاند مانند سالهای اخیر.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا