اخبار ساختمان آنلاین

لزوم تعامل اتاق ایران و فعالان صنعت ساختمان برای رفع موانع تولید مسکن

مشاور اقتصادی نماینده کمیسیون امنیت مجلس و عضو اتاق ایران ضمن تاکید بر نقش مهم ‌و کلیدی اتاق بازرگانی در تسهیل فضای تجاری و‌ تقویت توسعه اقتصادی گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، می‌تواند در جهت تسهیل و حمایت از بخش خصوصی و از جمله حوزه ساختمان، مشارکت فعالی داشته باشد.

مهندس احسان علی آبادی در حاشیه نمایشگاه میدکس در گفتگو‌با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل قوی در تعامل با وزارتخانه‌های ذی‌ربط و دیگر سازمان‌ها، قادر به تسهیل گری در جهت بهبود فرآیندها و تنظیم قوانین و مقررات مربوط به صنعت ساختمان است. این تعامل و همکاری می‌تواند سبب بهبود بخشیدن به شرایط کسب و کارهای صنعت ساختمانی، افزایش رقابت‌پذیری و تسهیل روند توسعه صنعت کمک کند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه‌های تخصصی صنعت ساختمان، به عنوان فرصتی برای تبادل تجارب و ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و تأمین کنندگان مواد ساختمانی، باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند. این نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یک پل ارتباطی بین تولید کنندگان صنعت ساختمان و سایر فعالان این صنف عمل کنند و در آن شرکت‌ها و کارآفرینان فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و همچنین برقراری ارتباطات تجاری داشته باشند.

علی آبادی در ادامه ضمن  تأکید بر اهمیت تعامل بین اتاق بازرگانی، وزارتخانه‌های ذی‌ربط و شرکت‌های صنعت ساختمانی  تصریح کرد: ارتباط نزدیک بین این سازمان‌ها می‌تواند به تبادل اطلاعات، حل مشکلات عملیاتی، تسهیل روند تأمین مواد و تجهیزات، و ارتقای کیفیت و استانداردهای صنعتی کمک کند و  تقویت نقش اتاق بازرگانی و ترکیب قدرت‌ها و تخصص‌ها بین این سازمان، شرکت‌های تولیدکننده و دولت می‌تواند بهبود قابل توجهی در صنعت ساختمان داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: اتاق بازرگانی باید در تمامی نمایشگاه‌های صنعتی حضور داشته باشد و از طریق ارتباط با بخش خصوصی و انعکاس مشکلاتشان با وزارتخانه‌های مربوطه، به حل مشکلات در حوزه بازرگانی و لجستیک کمک کند.

وی تاکید کرد: این موضوع را با نایب رییس اتاق بازرگانی ایران نیز مطرح کرده ام و ایشان نیز استقبال خوبی از این ایده داشته‌اند.

وی گفت: امیدواریم در نمایشگاه‌های آینده، یک غرفه برای اتاق بازرگانی تخصیص داده  شود و تولیدکنندگان مشکلات خود را با اعضای اتاق درمیان بگذارند و اتاق بازرگانی پیگیر مشکلات آنها از طریق تشکیلات مربوطه باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا