اخبار ساختمان آنلاینصنایع ساختمانیمجله خبری

لزوم آمادگی در مقابل تحولات آتی صنعت ساختمان

گردهمایی بزرگ سازندگان، انبوه سازان و مهندسان برتر کشور با رویکرد کاربرد مقررات ملی در صنعت ساختمان با حضور مقامات دولتی، انبوه سازان و مهندسین برتر کشور در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ در مجموعه تلاش در تهران برگزار شد.

به گزارش ساختمان آنلاین، در این همایش مهندس امیدرضا ریاحی، عضو و دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به موضوع تحولات و انقلاب چهارم صنعت ساختمان پرداخت و آمادگی های لازم برای مواجهه و بهره گیری از آنرا تشریح کرد.

عضو و دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به بیان اتفاقات در راه و آینده صنعت ساختمان از جمله بکارگیری صنعتی سازی و سازه های مدولار نوین، سازه های سه بعدی، مصالح پیشرفته، اصول ساخت و ساز ناب، سیستمهای اجرای پروژه ها، مدلسازی اطلاعات ساخت، تجهیزات و ماشین آلات بی سیم، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، تحلیل کلان داده ها، چت باتها، متاورس و پایش های سه بعدی در این صنعت پرداخت.

ریاحی بیان داشت: علاوه بر اصلاح و تقویت روشهای موجود در حوزه ساختمان باید به رویکردها و فناوری های نوین و آتی این صنعت باید توجه داشت و با الگوبرداری و بومی سازی آنها برای احداث ساختمانهای پایدار قدم برداشت.

ریاحی اظهار داشت برای توسعه فعالیتها در صنعت ساختمان ضرورت دارد عوامل دخیل از جمله طراحان، سازندگان و تولیدکنندگان ضمن شناسایی روندهای بین المللی از رویکرد استراتژی اقیانوس آبی بهره گیرند.

در ادامه ریاحی افزود: برای افزایش جایگاه و اعتبار خدمات مهندسی باید به سمت انجام کار عمیق و تخصصی شدن فعالیتها قدم برداریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا