مجله خبری

ساخت ۱۷۰هزار خانه سهم بنیاد مسکن در مناطق سیل زده

ساخت ۱۷۰هزار خانه سهم بنیاد مسکن در مناطق سیل زده – درخواست ۸ هزار میلیاردی از دولت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست بررسی روند بازسازی مناطق اسیب دیده از سیل اظهار کرد: ما ۱۷ هزار خانه را تعمیر و احداث خواهیم کرد که صد هزار خانه برای خانه های تعمیری و هفتاد هزار برای احداث خانه خواهد بود.

وی افزود: اسکان موقت مردم در مناطق سیل زده فقط تا دوماه است و باید به فکر اسکان شان باشیم.

تابش اظهار کرد: برنامه‌های بنیاد مسکن آغاز شده است و از آنجا که زمان اسکان موقت تنها دو ماه است چرا که اسکان موقت شرایط بسیار سختی دارد به همین دلیل باید پس از این زمان به فکر اسکان ثابت مردمان مناطق آسیب دیده باشیم.

وی افزود: باید براورد خسارت را از حدس و گمان به یک شرایط بهتر تبدیل کنیم. ما تقریبا آخرین مرحله را در حال گذراندن هستیم و از ۱۱۷ زهار واحد خسارت دیده ۹۸ هزار واحد را وارد سیستم کرده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ۲۱۳ شهرستان، ۲۷۳ شهر و ۵۱۴۸ روستا آسیب دیده است. همچنین ۱۲۸۹ واحد مسکونی شهری و ۵۳ هزار و ۲۷۶ واحد روستایی در حال احداث داریم که جمعا ۶۵ هزار و ۳۶۵مجموع واحدهای مسکونی احداثی است.

تابش تصریح کرد: تعداد واحدهای تجاری آسیب دیده ۱۱۴ هزار و ۳۰۵ واحد است همچنین کل واحدهای آسیب‌دیده ۱۷۹ هزار و ۶۷۰ واحد است و تعداد واحدهای مسکونی – معیشتی ۱۲۴ هزا رو ۲۲۵ واحد است.

وی بیان کرد: یازدهم فروردین ماه امسال مصوبه‌ای برای ۲۹ هزار واحد دریافت کردیم که بر این اساس ۹۳۸ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات و ۳۲۱ میلیارد تومان برای اعتبارات خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ۵۰ درصد تخصیص بلاعوض را پرداخت کرده‌ایم. تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شد و پس از ابلاغ به بانک‌های عامل ارسال شد و از امروز این ابلاغ‌ها عملیاتی شده و بانک‌ها در حال پرداخت هستند.

وی افزود: دومین مصوبه را تهیه و به امضای آ‌قای وزیر کشور و رئیس‌جمهور رساندیم و درنهایت به هیات دولت تقدیم کردیم که تا کنون این مصوبه تصویب نشده است. بر مبنای این مصوبه درخواست ۶ هزار میلیارد تومان را برای تسهیلات و ۲ هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض است.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا