اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

رویکرد یکپارچه‌ و تعاملی در صنعت ساختمان ضروری است

عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در پنل "بنای برتر، بازاریابی و توسعه بازار از دریچه آموزش" با اشاره به اهمیت تاسیسات در خدمات مهندسی اظهار داشت:  از یک سو طراحی معماری و سازه ای پروژه، بسیار حیاتی است، و از سوی دیگر از لحاظ عملکردی تاسیسات قلب ساختمان محسوب می‌شود که آسایش ساکنین را به همراه دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ امیدرضا ریاحی افزود: بهره بردار کمتر با مباحث سازه ای مواجه می شود، اما تاسیسات استفاده مداوم و روزمره دارد و باید در حوزه خدمات مهندسی، نگاه یکپارچه داشته باشیم.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران عنوان کرد: آموزش موثر بزرگترین کمک به نیروهای فنی و مهندسی است تا طراحی و اجرای اصولی داشته باشند و آسایش ساکنین و بهره برداران از ساختمان را رقم بزنند.

ریاحی سپس با اشاره به اهمیت شبکه‌سازی گفت: اگر می خواهیم اعتلا و رشد در صنعت ساختمان داشته باشیم باید نگاه جزئی نگرانه و جزیره ای کنار برود و همه رشته ها در کنار هم قرار بگیرند و تعامل افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ساختمان دارای یک چرخه عمر است و تولیدکنندگان در این حوزه وقتی محصولی ارائه می دهند در طراحی محصول علاوه بر نیازسنجی باید ارتباط موثر با سایر بخش ها و مجموعه ها برقرار کنند و نباید فرصت های تأثیرگذاری را در فازهای اولیه دست کم بگیرند.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکننده باید به تمام عناصر دخیل و ذینفعان در چرخه عمر ساختمان توجه و نگاه یکپارچه داشته باشد، همچنین نیازها سنجیده شود و آموزش متناسب با زنجیره و چرخه را به طراحان، نصابان، ناظران و حتی بهره برداران ارائه نماید؛ چراکه آموزش اعتماد و تصویر ذهنی درست ایجاد می‌کند و موجب تقویت برند می شود.

ریاحی در مورد همگام سازی آموزش با تکنولوزی روز  تصریح کرد: استانداردها و آیین نامه های بالادستی از جمله مقررات ملی ساختمان وجود دارند، منتها آنچه می تواند موجب ارتقاء استانداردها و آموزش شود،  جوشش و برونداد از دل صنعت است و در این زمینه انجمن ها، تشکل ها، تولید کنندگان ، صنعتگران و صاحبان مشاغل ساختمانی بایستی در  تهیه دستورالعمل ها و راهنماها و تولید محتواهای آموزشی همراه شوند و این موضوع را صرفاً نمی توان از نهادهای بالادستی انتظار داشت.

وی عنوان کرد: نگاه‌ها در چرخه عمر ساختمان از ایده تا طراحی، اجرا و بهره برداری و همچنین چرخه عمر محصولات و فناوری های ساختمانی باید ترکیب شود و همه عناصر دخیل در این شبکه همراه شوند و یکپارچگی بوجود آید.
ایجاد شبکه بین عناصر دخیل در صنعت ساختمان و برقراری تعاملات و انتقال آموزش های موثر  کمک شایانی به ارتقا و توسعه این صنعت می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا