صنایع ساختمانیمجله خبری

بررسی آماری قیمت مصالح ساختمانی

به گزارش ساختمان آنلاین:  مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه‌ی اول سال ١٣٩٩ در استان تهران را منتشر کرد.

‌طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی از سال ١٣٦٥ به‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به قیمت‌مصالح ساختمانی (١٧٩ قلم) با مراجعه به تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان مصالح ساختمانی جمع‏ آوری می‏‌شود. آمارهای مربوط به نیمه‌ی اول سال ١٣٩٩ به‌صورت زیر است:

مقایسه متوسط قیمت تمامی ١٧٩ قلم مورد آمارگیری نیم سال اول سال ۹۹ نسبت به دوره‌ی قبل، نشان می‌دهد که «تیرآهن نمره ٣٠» با ١٩٨.٦ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «لمبه چوبی» با ٦.٥درصد دارای بیش‌ترین کاهش بوده‌اند.

مقایسه‌ با دوره‌ی مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق سیاه به ضخامت بیش از ٣ میلی‌متر» با ٢٥٢.٠ درصد و کمترین افزایش قیمت مربوط به «لمبه‌ چوبی» با ٦.٣ بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا