اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تفاهم شهرداری با چینی‌ها برای شهرک‌سازی نوین در پایتخت

شهردار تهران با اشاره به دستاوردهای سفرش به چین در حوزه مسکن گفت: تفاهم ما این بود که طراحی های پروژه مسکن از سوی شهرداری باشد و چینی‌ها به اقتضای طراحی ما، شهرک سازی نوین انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ما، علیرضا زاکانی در حاشیه یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین مبنی بر اینکه، شما در صحن شورا اشاره کردید که با چینی ها در بخش انبوه سازی مسکن به تفاهم رسیده اید، این در حالی است که پیش از این در طرح نهضت ملی مسکن، مشخص شد که طراحی چینی ها در بخش مسکن نمی تواند مقررات ملی کشور ما را پاس کند. با توجه به این امر، چگونه قرار است با آنها تفاهم ساخت انبوه سازی مسکن انعقاد کنید؟ اظهار داشت: تفاهم ما این بود که طراحی های پروژه مسکن از سوی شهرداری باشد و چینی‌ها به اقتضای طراحی ما، شهرک سازی نوین انجام دهند.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۹ گودبرداری انجام و ساخت آغاز شده است، یادآور شد: برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در راستای صنعتی‌سازی وارد تفاهم شده‌ایم و در صورت نهایی شدن قرارداد ساخته خواهد شد اما در تفاهمات صورت گرفته در چین نیز مقرر شده چینی‌ها قیمت‌ها را اعلام کنند که تاکنون اعلام نکرده‌اند.

وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران اظهارداشت: دو روز است که دنبال موضوع عملیاتی سازی دستاوردهای سفر به چین هستیم و در همین راستا روز یکشنبه در جلسه دولت مسئله پشتیبانی دولت را از رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت و نفت دنبال کردیم و روز پنج‌شنبه نیز جلسه‌ای در این خصوص خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن مبتنی بر پشتیبانی دولت منعقد شد، اظهار کرد: پشتیبانی مالی دو هزار دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه ون، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت با طرف خارجی است و موضوع مورد بحث نوع این وسایل است و در همین راستا پنج شرکت بزرگ را مورد بازدید قرار دادیم و مقرر شد هیئت چینی به تهران سفر کنند.

زاکانی با بیان اینکه هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس در قراردادهای داخلی تامین می‌شود، گفت: منابع مالی تولیدکنندگان داخلی از سوی شهرداری تهران تامین شد. با یک شرکت چهار هزار همت قرارداد منعقد کردیم اما در این میان یکی از شرکت‌ها اعلام کرد سالانه می‌تواند دو اتوبوس برقی تولید کند که باید این توان افزایش یابد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تهاترها از طریق شرکت داخلی انجام می شود و بستر تولید تکنولوژی و تامین منابع نیز از این طریق انجام خواهد شد، گفت: در دیگر بخش‌ها در ماه آینده تیمی به تهران سفر خواهند کرد تا از این مسیر گره از مشکل بزرگ پسماند تهران باز شود و ما به ازای پسماند موجود، بازچرخانی آب صورت بگیرد و از سویی ظرفیت فوق‌العاده بزرگ برای تولید انرژی ایجاد شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا