اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهردار تهران باید با حق رای عضو شورای عالی مسکن شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بر لزوم عضویت شهردار تهران در جلسات شورای عالی مسکن با حق رای تاکید کرد و در عین حال از انجام مکاتبه با دولت برای تحقق این مطالبه خبر داد.

دکتر حمیدرضا صارمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: حدود ده میلیون از جمعیت کشور در شهر تهران سکونت دارد و مهمترین چالشی که در بخش مسکن در کشور با آن مواجه هستیم مربوط به شهر تهران است.

وی گفت: بنابراین معقول است که دولت محترم اجازه دهد که شهردار تهران با حق رای در جلسات شورای عالی مسکن حضور داشته باشد و این امر نقش موثری در تسهیل فرآیندهای مربوط به برنامه های شهرداری تهران در حوزه مسکن دارد.

این مقام مسوول در شهرداری تهران خاطر نشان ساخت: برای تحقق این امر مکاتباتی با دولت صورت گرفته است و درخواست ما از دولت این است که زمینه اجرایی شدن این امر را فراهم کند.

صارمی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ساختمان آنلاین مبنی بر تاثیر بسته های تشویقی بافتهای فرسوده بر سرعت بخشی به روند بهسازی در این بافتها اذعان داشت: قطعا این سیاستها نقش تاثیرگذاری داشته است چرا که سال گذشته ساخت و ساز در این بافتها 62 درصد رشد داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه یک دهه رکود در بخش مسکن سبب تشدید مشکلات حوزه مسکن و تعمیق شکاف بین عرضه و تقاضا شده است در عین حال تاکید کرد: شهرداری تهران قطعا باید در حوزه مسکن ورود پیدا کند و با ایجاد تسهیل گری در این حوزه زمینه رشد و رونق مسکن را به ویژه در بافتهای ناپایدار شهری ایجاد کند.

وی همچنین در خصوص ساخت مسکن استطاعت پذیر که پیش از این شهردار تهران بارها درباره آن به شهروندان وعده داده بود نیز عنوان کرد: ساخت این واحدها در دستور کار شهرداری تهران است و عملیاتی کردن این سیاست سبب خواهد شد که مشکل مسکن اقشار ضعیف جامعه حل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا