اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

عضویت شهرداری تهران در شورای عالی مسکن منوط به تغییر قانون است

به دنبال اظهار نظر شهردار تهران مبنی بر لزوم عضویت شهرداری تهران با حق رای در شورای عالی مسکن، عضو کمیسیون عمران مجلس، لازمه تحقق این مطالبه را تغییر در قانون جهش تولید مسکن ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار ما، اخیرا شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران باید به عضویت شورای عالی مسکن به خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: عضویت شهرداری تهران در شورای عالی مسکن یک ضرورت است و اگر این اتفاق رخ دهد در بردارنده نتایج بسیار خوبی برای حوزه مسکن خواهد بود.

در این زمینه اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: اعضای شورای عالی مسکن در قانون جهش تولید مسکن مشخص شده اند، بنابراین اگر قرار باشد آنگونه که شهردار تهران درخواست کرده با حق رای به این شورا ملحق شود این امر به منزله افزودن عضو جدیدی به اعضای شورای عالی مسکن است که تحقق آن منوط به تغییر در قانون مذکور است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تغییر در قانون جهش تولید مسکن نیاز به فرآیند قانونی خاص خود را دارد، بنابراین شهردار تهران باید درخواست خود را به مجلس ارایه دهد، تا مجلس با تغییر در بند قانونی مربوط به اعضای شورای عالی مسکن، امکان عضویت شهرداری تهران با حق رای را در شورای عالی مسکن فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یاد آور شد: البته شهرداری تهران می تواند بدون حق رای در جلسات شورای عالی مسکن حضور داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا