اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اجرای شناسنامه فنی در دستور کار است

شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه با توجه به ابلاغ معاون استاندار تهران، اجرای شناسنامه فنی در دستور کار است گفت: معاونت شهرسازی منطقه یک با شهرداری مرکز هماهنگی های لازم را جهت اجرای شناسنامه فنی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، مهدی صباغ در نشست خبری ظهر امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین مبنی بر اینکه با توجه به اینکه اخیرا معاون استاندار تهران بخش نامه ای را به شهرداری تهران مبنی بر لزوم صدور شناسنامه فنی ابلاغ کرده،آیا این بخش نامه اجرایی خواهد شد؟ تصریح کرد: مطابق دستورالعمل انشالله شناسنامه فنی برای همه ساختمانها در این منطقه صادر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه روز چهارشنبه افتتاح ۱۳۷ پروژه شهری با اعتبار ۴۹۰ میلیارد تومان خواهیم داشت، گفت: در سال‌جاری پروژه‌های عمرانی۶۳ پروژه بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان خواهد بود. بطوریکه کانال مقصود بیگ در زیرمیدان تجریش ایمن سازی شده است و همچنین فاز دوم خرگوش دره نیز در سال آینده آغاز می‌شود. پایانه تابناک کنار اتوبان چمران که رانندگان تاکسی سال‌ها بدون امکانات زحمت می‌کشیدند هم با اعتبار پنج میلیارد تومان بودجه رقم خورد که در این راستا احداث نمازخانه، سقف و سرویس بهداشتی انجام شد.

صباغ در مورد پروژه‌های مهم حوزه خدمات شهری با بیان اینکه در بحث احداث فضای سبز و خدمات شهری؛ منطقه یک تنها منطقه‌ای است که مخازن پلاستیکی در آن فراوان است، گفت: بسیاری بخاطر سرما و گرما دچار شکستگی شده و ۴۵۰۰ مخزن در سطح منطقه داشتیم اما تا امروز ۷۸ درصد مخازن را طی یکسال بازسازی و نوسازی کردیم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه پروژه ایمن سازی گردنه قوچک در دستور کار قرار داشت چراکه این مسیر مشکلات فراوان داشت و اصلا دیواره نداشت و به محل تخلیه نخاله تبدیل شده بود، اظهار کرد: ۲۵۰۰ متر از این مسیر در حوزه منطقه یک است که به طور کامل زیرسازی انجام شده و نصب ۸۰۰ نیوجرسی ایمن انجام شد و نقاط خطرآفرین را نیز ایمن سازی کردیم.

صباغ با بیان اینکه ۷۷ هزار تن آسفالت ریزی در سطح منطقه انجام شد و این در حالی است که رشد دو برابری در حوزه آسفالت ریزی داشتیم گفت: سبز کردن دیواره‌های اتوبان صدر را بعد از سالیان سال در دستور کار قرار دادیم و ۱۸ ایستگاه اتوبوس در محور صدر بهسازی شد و هزار پروژکتور برای روشنایی این بزرگراه نصب شد.

وی در مورد پروژه‌های فرهنگی با اشاره به بازسازی ورزشگاه‌ها، موزه‌ها و سراهای محله در منطقه یک، افزود: سرانه ورزشی منطقه ۱۷ درصد بود و دو ورزشگان نفت و ریحانه را که افتتاح کردیم این سرانه به ۲۳ درصد رسید که با افتتاح های جدید در سال آینده این شرانه به ۳۰ درصد خواهد رسید.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه ۲۷ پروژه در حوزه حمل و نقل در سال‌جاری فعال شده است، گفت: اعتبارات و جهش مالی در منطقه سبب شد که بتوانیم پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم و در سال‌جاری رشد ۸ برابری در بودجه داشتیم و اتفاق بزرگی است که یک منطقه ۸ برابر اعتبار عمرانی و پروژه هایش ارتقاء یابد و تعداد پروژه‌های احداثی نیز ۳ برابر شده است و پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی همچنین در مورد سرانجام ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن در این منطقه با بیان اینکه ۸ ساختمان ناایمن درمنطقه داریم که کمیته ایمنی و دادستانی در حال برگزاری جلسات است و دو پارکینگ همت و باهنر برای خودمان بود که پروژه ایمن سازی آن آغاز شده است، گفت: در مورد بازپس‌گیری املاک نیز این مهم در دستور کار ویژه است و زمین بزرگ چند هزار متری در گلابدره که به‌عنوان پارکینگ‌ توسط فردی تصرف  شده بود و آپارتمانی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومانی را تخلیه کردیم و برای مابقی اخطار دادیم اما کمیته‌ای در معاونت اجتماعی وجود دارد که باید آنها رأی نهایی را برای مادر ارسال کنند و مبنای منطقه برای بازپس‌گیری حکم این کمیته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا