اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم تشدید نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی بر ساخت و سازها

شهردار منطقه 22 در واکنش به موضوع تخلف برخی از مهندسان ناظر در این منطقه که به گفته برخی سبب ساخت برج های ناایمن شده است گفت: برای رفع این شبهات، لازم است که وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه خود بر ساخت و سازها را تشدید کند.

حمید رضا حاجوی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: در برخی از موارد شاهد آن هستیم که برخی از سازنده ها در رعایت ضوابط ساخت و ساز امساک می کنند در حالی که نقطه عطف ایمنی ساختمان، رعایت مقررات ملی ساختمان است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان مربوط به نظارت مهندسان ناظر و برخی دیگر نیز متوجه شهرداری ها به عنوان مرجع صدور پروانه ساختمان است اذعان داشت: در منطقه 22 شهرداری تهران به دلیل اینکه عمده ساختمانها بلند مرتبه هستند نظارت مهندسان گروهی است، یعنی گروهی از مهندسان ناظر ذی صلاح با شخصیت حقوقی، مسوولیت نظارت بر حسن اجرای مقررات و ضوابط ساخت و ساز را به عهده دارند.

حاجوی در واکنش به این موضوع که برخی از گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که عده ای از مهندسان ناظر در امر نظارت در منطقه 22 کوتاهی می کنند تصریح کرد: ما به فعالیت مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان اعتماد داریم اما برای رفع این شبهات لازم است که وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسوول ناظر عالیه بر ساخت و سازها، نظارت موردی و رندمی خود را تشدید کند تا این شبه ها برطرف شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا