اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

قانون مجری ذیصلاح باید به صورت بهینه اجرایی شود

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قانون مجری ذی صلاح و شناسنامه فنی ساختمان از ظرفیتهای بسیار خوبی برای ایمن سازی ساختمانها برخودار هستند بر لزوم مقاوم سازی ساختمانها و جلوگیری از سوداگری در حوزه مسکن تاکید کرد.

دکتر مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین در پاسخ به این سوال که با توجه به زلزله مهیب ترکیه و به خطر درآمدن زنگ ناایمنی ساختمانهای پایتخت ،چه راهکاری برای اجرای قوانین و مقررات ساخت وساز و مخصوصا قانون مجری ذی صلاح و شناسنامه فنی از سوی شهرداری وجود دارد گفت: قوانین و مقررات ساخت وساز اگر به درستی اجرایی شوند قطعا می توانند نقش موثری در افزایش ضریب ایمنی ساختمانها داشته باشند.

وی افزود: اگر شناسنامه فنی ساختمان ، قانون مجری ذی صلاح و سایر قوانین مربوطه  به صورت بهینه از سوی متخصصان اجریی شود ،قطعا می توانیم شاهد افزایش کیفیت ساختمنها باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به لزوم عبرت آموزی از زلزله مهیب ترکیه رعایت نظارت عالیه و نیز انجام محاسبات دقیق از سوی مهندسان را یاد آور شد و تاکید کرد: باید از زلزله ها درس بگیریم و شهرداری به همراه وزارت راه وشهرسازی در جایگاه ناظر عالیه، نظارت صحیح بر روند اجرای ساخت وسازها داشته باشند.

وی گفت: نباید کیفیت ساخت وساز را فدای منافع و سوداگری کنیم چرا که اگر زلزله ای رخ دهد ،کسانی هم که با هدف سود بیشتر و سوداگری، کیفیت ساختمان را نادیده گرفته اند در زمان بروز زلزله زیر ساختمانهایی که اینگونه ناایمن ساخته شده اند ،جان خواهند باخت.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا