اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

نقشه راه ساخت واحدهای کوچک متراژ ترسیم شود

نماینده مجلس با بیان اینکه مسوولان مخالف مسکن کوچک مترژ افرادی هستند که با رنجها و سختی های ناشی از بی مسکنی مواجه نبوده اند گفت: باید نقشه راه جامعی برای ساخت مسکن کوچک متراژ ترسیم شود.

دکتر مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: به طور کلی در شرایط فعلی ساخت مسکن برای جوانان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. بنده زمانی که دانشجو بودم، پس از ازدواج دنبال یک اتاق بودم که بتوانیم زندگی خود را شروع کنم، وقتی توانستیم برای خود یک اتاق تامین کنیم، احساس کردیم که چه نعمت بزرگی را به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: بنابراین تامین مسکن حداقلی برای جوانانی که تشکیل خانواده می دهند می تواند کمک بسیار بزرگی برای آنها باشد و در فاز بعدی پس از توسعه زندگی زوجین و بچه دار شدن و بهبود اوضاع اقتصادی شان، آنها می توانند مسکن مناسب تری را برای خود اختیار کنند.

پزشکیان خاطر نشان ساخت: اما به طور کلی نسخه های پیشنهادی برای مسکن جوانان نیاز به نقشه راه جامع دارد که با واقعیتهای موجود جامعه ما قابل تطبیق داشته باشد.

نماینده مجلس اذعان داشت: با توجه به نیاز افراد به واحدهای مسکونی متنوع و با متراژهای مختلف، باید واحدهای مسکونی مختلف برای افراد جامعه ساخته شود و از الگوهای جهانی بهره گرفته شود، قطعا ساخت واحدهای کوچک متراژ می تواند کمک بزرگی برای جوانان است، و طبیعتا زندگی در این واحدها به مراتب از بی خانمانی و زندگی استیجاری بهتر است.

وی تاکید کرد: بسیاری از جوانان به خاطر مشکل مسکن، ازدواج نمی کنند، البته یک بخش به معضل مسکن باز می گردد و مشکلات دیگری مخصوصا اشتغال نیز در موضوع ازدواج جوانان نقش دارد.

پزشکیان یادآور شد: در اوایل زندگی جوانان حتی یک اتاق کوچک نیز میتواند نعمت بزرگی برای آنها باشد.

وی در واکنش به مخالفت برخی از مسوولان با ساخت مسکن کوچک متراژ برای جوانان عنوان کرد: علت مخالفت تصمیم گیران با ساخت مسکن کوچک متراژ این است که آنها نه درد بی مسکنی را چشیده اند و نه در حال حاضر چنین دردی دارند، اگر آنها این درد را چشیده بودند و می دانستند که افراد بی مسکن چقدر در رنج هستند و یک مسکن کوچک برای آنها تا چه میزان می تواند موثر باشد، قطعا با ساخت خانه های کوچک متراژ برای جوانان مخالفت نمی کردند.

وی افرود: پیشنهاد می کنم چند واحد کوچک متراژ به صورت پایلوت ساخته شود تا تصمیم گیران بدانند میزان استقبال از این واحدها چه میزان است.

وی با اشاره به اشکال مختلف بدمسکنی نظیر سکونت خانوارها در واحدهای اشتراکی در خصوص دغدغه احتمال بروز آسیبهای اجتماعی ناشی از ساخت واحدهای کوچک متراژ تصریح کرد: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ارتباط معنا داری با اقتصاد و ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد دارد.

وی در ادامه در خصوص عملکرد دولت در بخش مسکن تصریح کرد: با سیاستهای فعلی امکان خانه دار شدن افراد وجود ندارد، چرا که گروه های هدف طرح نهضت ملی مسکن استطاعت مالی لازم برای پرداخت اقساط تسهیلات بانکی این طرح را ندارند.
وی گفت: اینکه دولت فقط دغدغه مند در حوزه مسکن است کافی نیست و با نسخه های فعلی مشکل مسکن افراد حل نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا