اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهرداری تهران نباید در ساخت مسکن وارد شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نباید در ساخت مسکن وارد شود، استفاده از تکنولوژی های چینی در ساخت مسکن را در حد مذاکرات اولیه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سید جعفر تشکری هاشمی در جریان یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین درخصوص بهره گیری از شرکتهای چینی در ساخت مسکن گفت:تفاهم نامه هایی در خصوص انبوه سازی مسکن با چینی ها منعقد شد و استفاده از واحدهای مسکونی پیش ساخته در حد صحبت های اولیه مورد بحث قرار گرفت اما معتقدیم که شهرداری نباید در ساخت مسکن وارد شود و باید زمینه را فراهم کند تا سازندگان وارد عمل شوند. چراکه اگر شهرداری اعتبارات خود را در این بخش هزینه کند این پرسش پیش می آید که برای حمل و نقل و دیگر حوزه ها چه خواهد کرد؟

تشکری هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ساختمان آنلاین درخصوص عدم لکه گیری پلهای عابرپیاده اظهار داشت: پل های عابر پیاده جز دو یا سه پل که عرشه بتنی دارند، فلزی هستند و ترمیم این پل ها به صورت مستمر انجام می شود اما اینگونه نیست که به کیفیت مطلوب بازگردند. لذا باید به سمت پل های بتنی برویم که دچار شکستگی و اعوجاج نخواهد شد که معاونت فنی و عمرانی در این خصوص اعلام آمادگی کرده است اما به این معنا نیست که اگر پل ها با مشکل مواجه شدند، رسیدگی صورت نگیرد.

وی در ادامه اظهارات خود به موضوع واردات واگن های مترو پرداخت و گفت: پیش پرداخت ۱۴۰ میلیون دلاری قطارها ۶ سال زمان برد که در یک سال گذشته، این ۶ سال زمان برد. شرکت سازنده اعلام کرد که تا زمانی که طراحی قطارها به تأیید ما برسد و تولید شود، ۲۳ ماه زمان می برد اما در جلسات شرکت سازنده را متقاعد کردیم که اولین گروه واگن ها را تا بهمن ماه سال آینده به ما تحویل دهند و چهار سال زمان خواهد برد که قطارهای بعدی از راه برسند.

وی افزود: امروز TBM خط ۱۰ آغاز شده و برای خط هشت و ۱۱ نیز توافقات صورت گرفته و در دستور ساخت قرار گرفته و مردم باید بدانند افق روشنی پیش روی آنهاست اما اینکه فوراً این خطوط راه اندازی شود، خارج از انتظار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه بازسازی اتوبوس ها و واگن ها نیز در حال انجام است، گفت: نه کسی از ما توقع معجزه دارد و نه ما کرامات آن را داریم. این اتفاقات شدنی در سالهای اخیر متوقف بوده اما در این دوره با حمایت مدیریت شهری محقق شد.

وی با بیان اینکه شبکه عوارضی باید تشکیل و شهرها باید به آن متصل شوند، گفت: شهرداری تهران باید با پلیس راهور مشکلات سالهای اخیر را رفع کند و خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح ترافیکی می شوند و جریمه نمی شوند، تعیین تکلیف شوند؛ چراکه امروز ۱۰ها هزار خودروی پلاک شهرستان در محدوده های طرح ترافیک و LEZ تردد می کنند.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه آشفتگی و لجام گسیختگی در تردد موتورسیکلت ها به اندازه ای فاجعه آمیز شده که بعید می دانیم شهروندی از تردد این موتورها احساس امنیت کند، یادآور شد: شأن مردم ما نیست که این وضعیت را داشته باشند.

سالهاست که ما این وضعیت را شاهد هستیم و تصمیمی برای آن گرفته نشده است. جلسات متعددی با رئیس پلیس راهور داشتیم و عزم جدی پلیس این است که برنامه های دراز مدت برای این مسئله داشته باشد و طرح ها باید به صورت با دوام و بلند مدت ارائه شود تا عارضه ها به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگی نیز وارد شویم، تأکید کرد: تنها با اقدامات برخوردی نمی توان به نتیجه رسید و باید فرهنگسازی نیز صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تاکسی های آنلاین باید در عرصه خدمت به مردم حضور داشته باشند، اظهار کرد: نرخ ها نباید نجومی باشد و رانندگان نیز شناخته شده باشند. وقتی یک تبعه خارجی بدون هیچ مدرکی فعالیت می کنند، قابل پذیرش نیستند. کسانی که شب ها در خودروی خود می خوابند و روزها مسافرکشی می کنند، پذیرفته نیست.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در پایانه شرق تجهیز کارگاه انجام شده و بخشی از کارها صورت گرفته است، یادآور شد: ۱۸۰ میلیارد تومان در مدت اخیر در این پایانه هزینه شده است. اگردر سالهای قبل کار انجام می شد ۷۰ میلیارد تومان کافی بود اما باید ۸۰۰ میلیارد تومان در ایام پیش رو هزینه شود. معاون مالی شهرداری قول داد که ظرف یک هفته ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سازمان پایانه ها واریز شود که تشریفات اداری انجام شده و اصل پول هنوز نرسیده و امیدواریم به زودی واریز شود.

وی افزود: ما در بخش هلدینگ مترو از محل بودجه نفت چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم که ۲ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان پرداخت شده است. در شرکت بهره برداری مترو پنج هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا