اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اولتیماتوم دادستانی سبب تسریع در روند ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به اولتیماتوم دادستان تهران به مالکان ساختمان‌های ناایمن و تعیین ضرب الاجل برای ایمن سازی این ساختمان‌ها گفت: تعیین ضرب الاجل از سوی دادستان تهران برای این ساختمان‌ها، حاکی از حرکت به سمت ایمن کردن این ساختمان هاست.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، روز گذشته دادستان تهران با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن پایتخت مانند بمب ساعتی عمل می کنند گفت: مالکان ساختمان‌های ناایمن تا پایان سال جاری مهلت دارند نسبت به رعایت مولفه های ایمنی اقدام کنند در غیر این صورت اقدامی قاطع علیه متخلفان صورت خواهد گرفت.

در این زمینه دکتر مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: تعین ضرب الاجل از سوی دادستانی تهران برای مالکان ساختمانهای ناایمن نشانه هایی از حرکت به سمت ایمن کردن این ساختمان‌ها است.

وی افزد: شاید بعضی از این ساختمان های ناایمن مدت زمان طولانی تری برای ایمن سازی لازم داشته باشند اما در این فاصله زمانی عملکرد آنها باید حکایت از این داشته باشد که در راستای ایمن سازی و دفع خطر گام برمی دارند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اذعان داشت: تعیین ضرب الاجل فرصت مناسبی است که مالکان ساختمان‌های ناایمن پاسخگوی عملکرد خود باشند چرا که برخی از این ساختمان‌ها به راحتی می توانند از شرایط ناایمنی خارج شوند و برخی دیگر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارند، اما درهر صورت تعیین مهلت زمانی از سوی دادستان تهران به مالکان، فرصتی است تا آنها به طور شفاف پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی همچنین در واکنش به اظهار نظر شهردار تهران درباره ساختمان‌های ناایمن که عنوان کرده بود شهرداری تهران مسوول انتشار اسامی این ساختمان‌ها نیست نیز تصریح کرد: شورای شهر تهران مصوبه ای در خصوص رسانه ای کردن اسامی ساختمان‌های ناایمن به تصویب رسانده و شورا پیگیر اجرایی شدن این مصوبه است و بنده هم شخصا پیگیر آن هستم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: در خصوص ساختمان‌های ناایمن آن چیزی که برای شورا مهم است و اولویت دارد این است که لیست به روز شده ساختمان‌های ناایمن در اختیار مردم قرار بگیرد و به نظر می رسد که این لیست به روز شده باید ماهی یکبار توسط سازمان آتش نشانی به روز رسانی شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

عباسی تاکید کرد: برای رسانه ای شدن لیست ساختمان‌های ناایمن تاکنون چندین مکاتبه شفاهی با شهرداری صورت گرفته است و همچنین در جلسات خصوصی شورا با شهرداری و جلسات هم اندیشی این موضوع به کرات مطرح شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا