اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مشکل کمبود کارشناس برای پایش ساختمانهای ناایمن نداریم

شهردار تهران با اعلام این مطلب که لیست ساختمانهای ناایمن در اختیار مراجع قضایی است در عین حال گفت: مشکل کمبود کارشناس متخصص برای پایش ساختمانهای ناایمن نداریم.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین مبنی بر اینکه اخیرا رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران عنوان کرده است که برای پایش ساختمانهای ناایمن به دلیل کمبود نیروی متخصص تحت فشار هستیم. در اینباره چه نظری دارید تاکید کرد: مشکلی از این بابت وجود ندارد و 22 تیم تخصصی که شهرداری یک وجه آن است کار پایش این ساختمانها را انجام می دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه بی‌تردید باید مشکل را حل کنیم، گفت: لیست ساختمانهای ناایمن را در اختیار آقای چمران رئیس شورای شهر تهران قرار خواهیم داد و او تشخیص می‌دهد که چگونه عمل کند.

وی تاکید کرد: همانطور که وزیر کشور اعلام کرد نباید التهاب روی التهاب بگذاریم حدود 16 هزار واحد مسکونی در مسیر رصد و پایش 9گانه هستند که برای نخستین بار این اتفاق در حال رخ دادن است.

زاکانی با اشاره به ساختمان‌های ناایمن بیان کرد: 129 ساختمان ناایمن از حیث آتش‌نشانی است اما در پایش جدید همه اجزا و عناصر دست به دست یکدیگر داده‌اند و براساس چک لیستی ایمنی را مورد سنجش قرار می‌دهند در حال حاضر نیز بالغ بر هزار ساختمان را پایش کرده‌اند. 22 تیم که شهرداری یک وجه آن است کار پایش را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به حادثه دلخراش آتش‌سوزی در ساختمانی در خیابان بهار، گفت: ساختمان شماره 153 خیابان بهار جزء 129 ساختمان‌های ناایمن نبود و از دستگاه قضایی درخواست پایش کرده‌ایم. نظریه رسمی را قرار است امروز به ما تحویل دهند، اما برداشت آنها این است که ساختمان نیاز به بازسازی دارد، برخی از ستون‌های طبقه منفی، 2 و 3 آسیب دیده است، باید کارشناسان وضعیت ساختمان را بررسی کنند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا