اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولت بودجه ملی برای زلزله تهران تخصیص دهد

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات خوبی در تهران به منظور آمادگی در برابر زلزله تهران انجام شده است در عین حال گفت: اما این اقدامات کافی نیست و لازم است که دولت بودجه خاصی برای تهران به منظور آمادگی در برابر زلزله تخصیص پیدا کند ،چرا که تهران به عنوان پایتخت در کشور جایگاه ملی و حاکمیتی دارد.

حجت السلام والمسلمین محمدآقامیری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین با تاکید بر اینکه آمادگی در برابر زلزله تهران کمتر از ۲۰ درصد است تاکید کرد: در بحث زلزله تهران خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است .

به عنوان مثال سازمان مدیریت بحران در این زمینه اقداماتی را انجام داده است و مخصوصا در شهرداری تهران شتاب نگاشتهایی نصب شده است که حدود هفت الی هشت ثانیه پیش از وقوع زلزله ،اطلاع رسانی می کند و این امکان وجود دارد که بتوان برای محافظت از زیرساختهای شهری تهران نظیر شبکه های گاز ، آب رسانی ،برق و …اقدامات لازم را انجام داد.

آقامیری تاکید کرد: اما آن چیزی که مشخص است اقداماتی که تاکنون برای مقابله و پیشگیری در مقابل زلزله انجام شده است کافی نیست و نیاز است که یک اقدام ویژه ای بر روی بحث زلزله تهران انجام شود و ضرورت دارد که دولت یک بودجه خاصی را برای موضوع زلزله تهران در نظر بگیرید ،چرا که تهران به عنوان پایتخت جایگاه ملی دارد و بخش حاکمیتی کشور است و اگر خدای نکرده اتفاقی رخ دهد و بخش سیستمهای مدیریتی کشور و وزارتخانه ها دچار مشکل شوند ،کل کشور درگیر خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: موضوع اصلی این است که لازم است توجه ویژه ای به تهران به لحاظ موضوع زلزله شود و با این رویکرد لازم است که یک بودجه ملی برای تهران در نظر گرفته شود تا زیرساختها وشبکه های معابر از آمادگی لازم در برابر زلزله احتمالی برخوردار باشند. البته برخی از این امور از سوی شهرداری تهران عملیاتی شده است ،اما بودجه فعلی تکافوی این امر را نمی دهد و زمان بر است و ما اینقدر زمان نداریم که بخواهیم در طول سالیان سال به این کار بپردازیم و لازم است که دولت وارد شود و یک کار ویژه ای انجام دهد.در تهران علی رغم اینکه اقدامات خوبی انجام شده است اما از لحاظ آمادگی در برابر زلزله وضعیت خوبی نداریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا