اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

پرداخت ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن در سال جاری

در حالی که دولت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن در نظر گرفته این میزان تسهیلات به گفته بسیاری از متقاضیان جواب‌گوی نیاز برای خرید نیست.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین پروژه های عمرانی کشور نهضت ملی مسکن است که در حال حاضر تامین نیاز مالی این پروژه بسیار مهم است چراکه طبق قانون جهش تولید مسکن باید سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد و تمامی بانک ها موظف هستند که ۲۰ درصد از سهم تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند.

براساس این گزارش طبق آخرین آماری که‌ ارائه شده تاکنون ۱۴.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده و متقاضیان و سازندگان موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

در همین رابطه علی عسکری، سرپرست بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین در خصوص آخرین آمار ارائه تسهیلات خرید مسکن گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه سال جاری تسهیلات خرید مسکن به مبلغ ۱۴ هزار و ۷۵۶ میلیاردتومان پرداخت شد.

عسکری گفت: این میزان تسهیلات به ۷۶ هزار و ۲۲۸ واحد پرداخت شده است.گفتنی است در حال حاضر میزان سقف تسهیلات خرید مسکن در تهران برای انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان، برای زوحین ۴۰۰ میلیون تومان است، در مراکز استان‌ها و سایر کلانشهرها نیز تسهیلات خرید مسکن برای انفرادی ۱۶۰ میلیون تومان و زوجین ۳۲۰ میلیون تومان است. در شهرهای کوچک این رقم برای انفرادی ۱۲۰ میلیون تومان و زوجین ۲۴۰ میلیون تومان است. همچنین به تمامی این متقاضیان مبلغ ۸۰ میلیون تومانک، تسهیلات تعمیرات نیز تعلق می‌گیرد.

براساس این گزارش پیش از این هم اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بود که روند ساخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در مقایسه با ماه های گذشته بهتر شده و همکاری بانک ها با پیگیری های وزارت راه وشهرسازی بهتر شده اما همچنان برخی از بانک ها در این بخش همکاری لازم را ندارند و باید در این حوزه پیگیری ها و همچنین دستورات لازم از سوی بانک مرکزی در این بخش داده شود.

این در حالی است که بسیاری از خریداران مسکن اعلام کرده اند که با این میزان تسهیلات امکان خرید مسکن بسیار دشوار شده و با توجه به آنکه میانگین قیمت مسکن به ۵۴ میلیون تومان رسیده با این میزان تسهیلات تنها ۱۰ تا ۱۲ متر مسکن می شود خریداری کرد بنابراین با این میزان تسهیلات امیدی به خانه دار شدن نیست و دولت باید برنامه دیگری از جمله افزایش میزان تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا