مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

بررسی شرایط عرضه در بازار اجاره مسکن تهران

بازار اجاره آپارتمان های مسکونی شهر تهران تقریبا در یک حالت تعادل نسبی بین عرضه و تقاضای واحد‌های مسکونی استیجاری قرار گرفته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی های انجام شده از تازه ترین شرایط بازار اجاره مسکن شهر تهران در بازه متراژی کمتر از ۱۰۰ مترمربع نشان می دهد تقریبا دسترسی مناسبی به فایل های متنوع برای متقاضیان اجاره این آپارتمان ها در مناطق مختلف به ویژه مناطق مصرفی و متوسط، هم‌اکنون فراهم است.

این در حالی است که حدود سه سال گذشته، یک دغدغه اصلی و مهم برای مستاجرها و متقاضیان بازار اجاره، علاوه بر جهش اجاره بها، کمبود فایل مناسب و متنوع برای اجاره بود.

کمرنگ شدن اثر مصوبه دستوری از یکسو و همچنین افزایش خریدهای سرمایه ای، عرضه به بازار اجاره در زمستان سال جاری را دست کم نسبت به زمستان دو تا سه سال اخیر افزایش داده است.

با این حال واسطه ها در بازار اجاره مسکن شهر تهران از فشار مضاعف اجاره نشینی بر خانوارهای مستاجر خبر داده و می گویند اگر چه تعداد فایل ها در بازار زمستانی اجاره در برخی از مناطق حتی از تعداد متقاضی در بعضی موارد هم بیشتر است، اما عمدتا اجاره بهای پیشنهادی برخی از موجران از توان مالی و استطاعت خانوارهای مستاجر خارج است و همین موضوع باعث شده است حتی در زمستان سال جاری که عرضه فایل به بازار اجاره نسبتا بیشتر از سال قبل و دو سال قبل از آن شده است باز هم گروهی از مستاجرها ناچار به مهاجرت به مناطق پایین تر باشند.

با این حال، هم‌اکنون و در نبود تقاضایی با حجم تقاضای بازار بهاره و تابستانه و حتی بازار پاییزه اجاره، گروهی از فایل ها در مناطق مختلف با اجاره بهای منعطف، قابل تخفیف و با امکان تبدیل به فرمول پرداخت دلخواه مستاجرها‌ (رهن کامل یا ترکیبی از رهن و اجاره با وزن بیشتر اجاره بهای ماهانه یا مبلغ رهن)، به مستاجرها معرفی شده اند.

در جدول زیر مشخصات تازه ترین واحدهای با مساحت کمتر از ۱۰۰ مترمربع که طی دو روز گذشته به بازار اجاره مسکن شهر تهران عرضه شده، آمده است.

اجاره پیشنهادی برای آپارتمان های مسکونی در پایتخت
محدوده متراژ اجاره بها (تومان) رهن (تومان)
دیباجی جنوبی – خیابان رحمانی 95 20 میلیون تومان 200 میلیون تومان
دولت – نرسیده به خیابان نعمتی 80 11 میلیون تومان 400 میلیون تومان
سعادت آباد – خیابان بخشایش 58 10 میلیون تومان 350 میلیون تومان
لویزان – خیابان فرشادی 90 6 میلیون تومان 400 میلیون تومان
جشنواره – خیابان زهدی 85 2 میلیون و 800 هزار تومان 250 میلیون تومان
بزرگراه ارتش – شهرک لاله 55 2 میلیون تومان 450 میلیون تومان
شریعتی – بهار شیراز 40 4 میلیون تومان 255 میلیون تومان
نیاوران – خیابان باهنر 75 20 میلیون تومان 200 میلیون تومان
امیرآباد – کارگر شمالی 40 0 450 میلیون تومان
پونک – طالقانی 96 0 700 میلیون تومان
گاندی – بالاتر از خیابان 13 80 8 میلیون تومان 450 میلیون تومان
جنت آباد مرکزی – بلوار بعثت 50 6 میلیون و 500 هزار تومان 100 میلیون تومان
آیت الله کاشانی – خیابان الهی 80 8 میلیون تومان 500 میلیون تومان
جلفا – خیابان قناری 60 7 میلیون و 500 هزار تومان 200 میلیون تومان

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا